BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Relich Marcin (Uniwersytet Zielonogórski)
Tytuł
Uwarunkowania wdrożenia e-biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach
Factors of E-Business Adoption in Small and Medium Enterprises
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 58, s. 111-118, rys., tab., bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
E-gospodarka w Polsce Stan obecny i perspektywy rozwoju Część II
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Biznes elektroniczny
Small business, e-business
Uwagi
summ. Tekst umieszczony jest w internecie na stronie wydawcy WZiEU. Informacja umieszczona za jego zgodą.
Abstrakt
Jednym z ważniejszych czynników decydujących o przetrwaniu przedsiębiorstwa jest skuteczne dostosowanie się do wymagań rynku. Współczesne przedsiębiorstwa muszą adaptować się do nowych trendów, do których można zaliczyć na przykład większy stopień globalizacji oraz zmianę zachowań klientów. Konsumenci coraz częściej porównują ofertę firm oraz dokonują zakupów z wykorzystaniem technologii informatycznych (Internetu). W tym przypadku przedsiębiorstwo, aby pozostać konkurencyjne, musi dokonać pewnych zmian w swojej strukturze i sposobie funkcjonowania. W zależności od nacisku wywieranego przez otoczenie (liczby klientów, dostawców firmy uczestniczących w handlu elektronicznym) czy rodzaju asortymentu (niektóre towary czy usługi trudniej sprzedawać przez Internet niż inne) zmiany te mogą mieć różną wielkość. (fragment tekstu)

This paper presents some of the issues concerning the engagement of e-business in small and medium enterprises. The problems underpinning the low adoption of sophisticated e-business technology lie not in Internet access, cost and managerial understanding, but in the external forces including sector practice, lack of push from supply chain, as well as internal factors such as lack of resources, expertise and strategic vision to lead. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A., E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Difin, Warszawa 2009.
  2. De Kare-Silver M.: E-szok. Rewolucja elektroniczna w handlu, PWE, Warszawa 2002.
  3. Fillis I., Johannson U., Wagner B.: Factors impacting on adoption and development in smaller firm, International Journal of Enterpreneurial Behaviour& Research, 2004, 10(3).
  4. http://ec.europa.eu/enterprise/policies/sme/facts-figures-analysis/sme-definition
  5. Kula V., Tatoglu E.: An exploratory study of Internet adoption by SMEs in an emerging market economy, European Business Review, 2003, 15(5).
  6. Level of internet access - household, http://ec.europa.eu/eurostat [16.08.2008].
  7. Papageorgiou G.N., Tringides O., Towards an effective e-business development framework for small and medium-sized enterprises in Europe, Journal of Business and Society 2006, vol. 19.
  8. Raport E-commerce 2007, II edycja marzec 2008; InternetStandard, sklepy24.pl.
  9. Shaw J., Building an e-business from enterprise systems, Information Systems Frontiers 2000.
  10. Stone M.: SME e-business and supplier-customer relations, Journal of Small Business and Enterprise Development, 2003, 10(3).
  11. Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w gospodarstwach domowych i przez osoby prywatne, GUS, Warszawa 2007, http://www.stat.gov.pl/- cps/rde/xchg/gus [14.04.2008].
  12. Xu M., Rohatgi R., Duan Y.: E-business adoption in SMEs: some preliminary findings from electronic components industry, International Journal of E- Business Research, 2007, 3(1).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-382X
1640-6818
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu