BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jankowski Jarosław (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny)
Tytuł
Rozwój sektora mikrotransakcji w wirtualnych światach i serwisach społecznościowych
Development of Microtransactions Sector in Virtual Worlds and Social Networking Sites
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 58, s. 299-307, rys., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju. Część II
Słowa kluczowe
Serwisy społecznościowe
Social networking
Uwagi
summ.
Abstrakt
W ostatnich latach nastąpił rozwój sektora sprzedaży produktów wirtualnych, które przyjmują reprezentację cyfrową w systemach internetowych. Początkowo sprzedaż wirtualnych przedmiotów była kojarzona z systemami wirtualnych światów i grami MMO (ang. massive multiplayer online). Aktualnie ten segment e-biznesu rozwija się również w powiązaniu z serwisami społecznościowymi, komunikatorami i innymi aplikacjami online oraz w zakresie sprzedaży produktów cyfrowych z poziomu aplikacji przeznaczonych dla konsoli, urządzeń mobilnych i iPhone'ów1. Rozwój sektora pobudza ewolucję nowych modeli biznesowych, systemów płatności elektronicznych, działań marketingowych zorientowanych na produkty cyfrowe oraz warunkuje powstawanie nowych platform dystrybucyjnych i narzędzi projektowych. Celem artykułu jest przedstawienie głównych uwarunkowań i podłoża rozwoju tego segmentu e-biznesu na rynkach światowych, a także analiza sprzedaży produktów cyfrowych w wybranym systemie wirtualnego świata w oparciu o dane z eksperymentalnej platformy sprzedaży. (fragment tekstu)

In recent years there has been development of the sector of virtual goods. Despite the lack of real physical representations virtual goods often exceeds the value of real products. Currently this segment of e-business is developing in conjunction with social networking, instant messaging and other online applications. This article aims to present the main determinants and development of this growing segment of e-business in global markets and analysis based on virtual world experimental platform. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Balfour B., Viximo, Advantages of a Virtual Goods Business Model, http://socialdegree.com, 09.2009.
  2. Joffe B., Eight Plus Star, Lessons Learned From Asia.
  3. Korolow M., The future of virtual goods, http://www.hypergridbusiness.com/ 2009/09/the-future-of-virtual-goods/, 2009.
  4. Piper Jaffray research report, Pay to play, Paid Internet services, 07.2009.
  5. Plus Eight Star, Virtual goods in Asia: it's even more than you think, 04.2009.
  6. Smith J., Hudson Ch., Inside Virtual Goods, The US Virtual Goods Market 2009- 2010, Insidevirtualgoods.com
  7. U.S. Virtual Goods Revenue Ready To Explode, http://www.businessinsider.com/ chart-of-the-day-us-virtual-goods-revenue-estimates-2009-11, 11/2009.
  8. Virtual currency No. 1 digital goods purchase, http://news.cnet.com/8301- 13846_3-10351799-62.html, 2009.
  9. Virtual Goods Investment Report, http://www.engagedigitalmedia.com/ research/2009/vg2009invest.html, 2009.
  10. Virtual Goods Mean Real Dollars, eMarketer, 04.2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu