BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bąk-Filipek Ewa (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Formy i organizacja sprzedaży produktów żywnościowych w handlu detalicznym
Forms and Organization of Sale of Food Products in Retail Trade
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2014, T. 16, z. 6, s. 32-36, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Produkty żywnościowe, Handel artykułami żywnościowymi, Handel detaliczny, Sprzedaż detaliczna
Food products, Food trade, Retail trade, Retail sales
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przedstawiono i omówiono różne formy sprzedaży detalicznej, za pomocą których można dokonywać sprzedaży produktów żywnościowych. Do produktów żywnościowych zalicza się typowe artykuły żywnościowe oraz napoje bezalkoholowe. Najbardziej rozpowszechnioną formą sprzedaży produktów żywnościowych w Polsce jest sprzedaż sklepowa oraz sprzedaż pozasklepowa, do której zalicza się sprzedaż targowiskową i bazarową oraz sprzedaż realizowaną przez placówki gastronomiczne. Analizą objęto dane za lata 2005-2012. Dokonano przeglądu różnych form sprzedaży stanowiących potencjalny kanał dystrybucji żywności w ujęciu ogółem oraz w układzie regionalnym. (abstrakt oryginalny)

The paper aims to present the various forms of retail sales, which can be used to sell of food products. Food products include typical foods and soft drinks. The most common form of sales of food products in Poland shop sales and sales outside the storefront, which include market sales and bazaars and sales made through catering establishments. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chudy S., Pietraszewski M. 2006: Ekonomika handlu, Ed. eMPi2, Poznań.
  2. Otto J., Olczak A. 2007: Marketing w handlu i usługach, Politechnika Łódzka, Łódź.
  3. Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H. 2001: Marketingowe strategie dla handlu, PWE. Warszawa.
  4. Rynek wewnętrzny w 2009. 2010: GUS, Warszawa.
  5. Rynek wewnętrzny w 2010. 2011: GUS, Warszawa.
  6. Rynek wewnętrzny w 2011. 2012: GUS, Warszawa.
  7. Rynek wewnętrzny w 2012. 2013: GUS, Warszawa.
  8. Sławińska M. (red.). 2008: Kompendium wiedzy o handlu, PWN, Warszawa.
  9. Urban S. 2008: Marketing produktów żywnościowych, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu