BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pawlak Hanna (Instytut Łączności), Nierebiński Roman (Instytut Łączności)
Tytuł
Reklama internetowa jako podmiot działalności e-firm
Internet Advertising as a Subject of E-Business Activity
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 58, s. 525-533, tab., rys., bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju. Część II
Słowa kluczowe
Reklama w internecie, Biznes elektroniczny
Internet advertising, e-business
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem każdego e-biznesu, podobnie jak w "realnym" świecie, jest osiąganie korzyści finansowych. Każda e-firma, zanim rozpocznie działanie, w pierwszej kolejności musi określić, na czym i w jaki sposób będzie uzyskiwać dochody, czyli wybrać odpowiedni dla siebie model działalności gospodarczej. W ekonomice e-biznesu wyszczególnia się trzy podstawowe schematy świadczenia e-usług, które determinują źródła uzyskiwania korzyści finansowych z prowadzenia działalności gospodarczej w środowisku sieci. Są to: reklama, handel i pośrednictwo. Poniżej przedstawione zostaną wybrane aspekty uzyskiwania dochodów z tytułu umieszczania reklam internetowych na utrzymywanej stronie WWW. (fragment tekstu)

This text specifies the internet advertising and describes different ways to reap financial benefits from it. It shows the ratio of advertiser to internet advertising and the opinions of Internet users about internet advertising. It also contains some statistics related to these topics. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Raport Marketing w wyszukiwarkach, red. nacz. G. Miłkowski, interaktywnie.com, listopad 2009, dostęp do pliku PDF http://manager.money.pl/strategie/emarketing
  2. Raport Media Online, red.nacz. G. Miłkowski, interaktywnie.com, listopad 2009, dostęp do pliku PDF: http://manager.money.pl/strategie/emarketing
  3. Raport Programy partnerskie to żyła złota [Online], 18.12.2007 [dostęp: 17.02.2010]; http://www.money.pl/gospodarka/ngospodarka/ebiznes
  4. Raport Rynek usług elektronicznych w Polsce, Instytut Łącznosci, 2009 r.
  5. Raport Zło konieczne, czyli reklama w sieci a nastawienie internautów, Centrum prasowe firmy Gemius [Online], 20.08.2009 [dostęp: 17.02.2010]; http://gemius.pl- /pl/archiwum_prasowe/2009-08-20/01
  6. Szarek D., Dwucyfrowy wzrost polskiego rynku reklamy online [Online], 6.11.2009 [dostęp: 20.02.2010]; http://interaktywnie.com/biznes/newsy/raporty-i-badania
  7. Szarek D., Połowa reklamowych budżetów małych firm trafia do Internetu [Online], 29.04.2009 [dostęp: 16.02.2010]; http://interaktywnie.com/biznes/newsy- /raporty-i-badania
  8. Śliwiński M., Modele biznesowe e-usług, PARP, Warszawa 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu