BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Świątek-Barylska Ilona (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Zarządzanie przez wartości jako podstawa trwania i rozwoju organizacji - teoria i praktyka
Management by Values as a Base of Organization Operation and Development - Theory and Practice
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 58, s. 571-578, bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju. Część II
Słowa kluczowe
Zarządzanie, Wartość dla klienta, Rozwój, Organizacja
Management, Value to customer, Development, Organisation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zagadnienie wartości, które przez lata było uznawane przez menedżerów za "zbyt miękkie", aby mogło być włączone w jakiekolwiek poważne podejście do zarządzania, teraz stało się centralną częścią w dyskusjach o organizacyjnej strategii i zmianach. Pojawiające się publikacje wskazują na rosnące znaczenie wykorzystania wartości w procesie zarządzania organizacjami. Celem niniejszego opracowania jest wskazanie, na podstawie literatury, możliwości, jakie niesie ze sobą ta metoda zarządzania dla przetrwania i rozwoju organizacji i sprawdzenie, czy w Poczcie Polskiej, organizacji przechodzącej głębokie zmiany, zarządzający odwołują się do wartości i korzystają z możliwości, jakie ta metoda ze sobą niesie. (fragment tekstu)

The article concentrate on the reasons and consequences of implementation management by values in modern organization. As the researches shows, it is a management methods which is developing rapidly all over the world. In article we checked if management by values is implemented in Poczta Polska SA. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 2001.
  2. Collins J.C., Porras J.I., Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies, Harper-Collins, New York 1994.
  3. Dolan S.L., Garcia S., Managing by Values. Cultural redesign for strategic organizational change at the dawn of the twenty-first century, Journal of Management Development, Vol. 21 No. 2, 2002.
  4. Ferguson J., Milliman J., Creating Effective Core Organizational Values. A Spiritual Leadrership Approach, International Journal Of Public Administration, No. 31, 2008.
  5. Fura M., Poczta Polska chce odzyskać klientów biznesowych, Gazeta Prawna 19/02/2010.
  6. Glinkowska B., Zarządzanie procesem tworzenia grupy kapitałowej na rynku usług pocztowych w Polsce na przykładzie przedsiębiorstwa państwowego Poczta Polska, rozprawa doktorska, Łódź, 2008.
  7. Kanter R.M., Transforming Gigants, Harvard Business Review, January 2008.
  8. Kłodecka M., Poczta nie donosi. Gdzie są listonosze? Gazeta Wyborcza, 30/03/2008.
  9. Lencioni P.M., Make your Values Mean Something, Harvard Business Review, July 2002.
  10. Raport Corporate Values Index 2009, www.onboard.pl
  11. Raport Stowarzyszenia Konsumentów Polskich www.skp.pl
  12. Stachowicz-Stanusch A., Potęga wartości. Jak zbudować nieśmiertelną firmę. Wyd. Helion, Gliwice 2007.
  13. Stachowicz-Stanusch A., Rozwój głównych wartości przedsiębiorstwa na podstawie najlepszych praktyk firm Microsoft, Saturn Corporation i American Express, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 6/2008.
  14. Stachowicz-Stanusch A., Zarzadzanie poprzez wartości. Perspektywa rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2004.
  15. Stanisławska A., Poczta rozpoczęła walkę o internetowych klientów, Rzeczpospolita 2/02/2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu