BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Woźniak Monika (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Korelacja między analityką stron internetowych a celami biznesowymi firmy
Correlation Between the Analyst Sites and Business Goals of Company
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 58, s. 589-596, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju. Część II
Słowa kluczowe
Cele przedsiębiorstwa, Internet
Corporate objectives, Internet
Uwagi
summ.
Abstrakt
Rozwój technologii informatycznych i możliwość rejestracji oraz sczytywania wszelkich oznak aktywności użytkownika w sieciowym miejscu firmy to nowa alternatywa dla badań użytkowników tradycyjnymi metodami typu wywiad, obserwacja, ankieta itp. Obszarem zainteresowania należy objąć dane pochodzące z tzw. metryk stron internetowych. Wypracowanie odpowiednich metod gromadzenia, grupowania i analizy tych danych stwarza możliwość ich transformacji na istotne informacje biznesowe, przekładające się na procesy zarządzania firmą. (fragment tekstu)

This article is intended to illustrate exemplary process of analyzing corporate websites. It shows how you can use standard mechanisms type of log files or page marking to gather relevant information for the company, such as customer type, duration of visit, etc. The information collected in this way can be combined to create a socalled key, which the company will use not only in business but also to set a profile, objectives and content of corporate website. Presented several analytical tools and methods of selecting the proper tools to the needs of the website. In addition, through careful analysis of customer interactions with company website pointed opportunities for both increase companies revenue, as well as influencing the increasing customer satisfaction. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Becher J.D.: Why Metrics-Centric Performance Management Solutions Fall Short, DM Review Magazine, http://www.dmreview.com/article 2009.
  2. Hallam-Baker P.M., Behlendorf B.: Extended Log File Format, http://www.w3.org/TR/WD-logfile.html 2009.
  3. Lazar J.: User-Centered Web Development, Jones & Bartlett Publishers, New York 2008.
  4. McFadden C.: Optimizing the Online Business Channel with Web Analytics, http://www.webanalyticsassociation.org 2009.
  5. Peterson E.T.: Web Analytics Demystified, http://webanalyticsdemystified.com 2009.
  6. Peterson E.T.: Average Order Value, Analytics Demystified Blog Website, http://webanalyticsdemystified.com 2009.
  7. Sen A., Dacin P.A., Pattichis C.: Current trends in Web data analysis, Communications of the ACM, 2009.
  8. Sapir D.: Online Analytics and Business Performance Management, BI Report, http://www.dmreview.com/editorial 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu