BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stankiewicz Daria (Uniwersytet Szczeciński), Juszczyk Marta (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Kształtowanie relacji z klientami
Forming Relationships with Customers
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2010, nr 15, s. 47-54, rys.
Tytuł własny numeru
Relacyjne aspekty zachowań konsumenckich
Słowa kluczowe
Relacje z klientami, Potrzeby człowieka, Klient, Komunikowanie marketingowe
Relationships with customers, Human needs, Customer, Marketing communication
Uwagi
summ.
Abstrakt
Firma, która chce odnosić sukcesy i konkurować z innymi na rynku, powinna stworzyć model funkcjonowania, w którym najważniejszym elementem będzie wartość dodana dla klientów, pracowników oraz inwestorów. Orientacja na klienta jest kluczowym elementem strategii marketingowej firmy. Ważnym czynnikiem w relacjach z klientami jest zaufanie do firmy. Aby zdobyć klienta, trzeba najpierw zdobyć jego zaufanie. Relacje z klientami są również czynnikiem wpływającym na rentowność i płynność finansową firmy. Kluczowi klienci odpowiedzialni są za generowanie największej części zysków. Dlatego też tak ważne jest podejmowanie działań dla każdego klienta z osobna. Filozofia działania współczesnych firm powinna zakładać pracę dla klienta, a nie dla szefa. To klienci są przyszłością i kapitałem firmy.(fragment tekstu)

It is becoming increasingly difficult to satisfy a customers. They are becoming more demanding, more aware of prices and brands and have an increased sense of the fact that they are an attractive group for the growing competition, which comes to them with a better and more sophisticated offerings. That is why, companies should strive for the satisfaction of their customers, because if they remain loyal and buy more, it is positive for the company and products and the customers are less susceptible to the influence of competitors.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Blythe J., Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2002.
  2. Burnett K., Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  3. Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., Zarządzanie relacjami z klientem, Difin, Warszawa 2004.
  4. Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.
  5. Horovitz J., Strategia obsługi klienta, PWE, Warszawa 2006.
  6. Horowitz J., Budowanie lojalności. Strategia obsługi klienta, PWE, Warszawa 2006.
  7. Kent B., Relacje z kluczowymi klientami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  8. Kotler Ph., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.
  9. Marketing. Podstawy i kontrowersje, W. Żurawik (red.), Wydawnictwo UG, Gdańsk 2005.
  10. Moulinier R., Techniki sprzedaży, PWE, Warszawa 2007.
  11. Rudnicki L., Zachowanie konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2000.
  12. Turek S., Najważniejsi klienci, czyli Key Account Management w praktyce, MT Biznes, Kraków 2006.
  13. Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów, modele, motywacja i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  14. Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1509-0507
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu