BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sobotkiewicz Dariusz (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy)
Tytuł
Rozwój marketing w małych przedsiębiorstwach
Marketing Development in Small Enterprises
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 34, s. 435-441, tab.
Tytuł własny numeru
Uwarunkowania rynkowe rozwoju Mikro i małych przedsiębiorstw Mikrofirma 2009
Słowa kluczowe
Rozwój, Marketing, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Development, Marketing, Small business
Uwagi
summ.
Abstrakt
W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu funkcjonowania małych przedsiębiorstw, marketing odgrywa coraz większą rolę, budując trwałą przewagę konkurencyjną oraz pozyskując nowych i utrzymując już istniejących klientów. Bez względu na to, czy będzie on traktowany jako funkcja przedsiębiorstwa, czy też koncepcja zarządzania, rezultatem jego stosowania w działalności gospodarczej jest poprawa wyników finansowych firmy. Marketing odgrywa w firmie wiodącą rolę, gdyż znaczenia nabiera rynek zbytu, konkurencyjność produktów oraz dostawców, zamożność klientów i ich wymagania. Jak podaje T. Domański, funkcja marketingowa w niektórych branżach jest uznawana za wiodącą i zajmuje wówczas czołową pozycję w strukturze organizacyjnej firmy, w innych zaś sektorach odgrywa rolę drugoplanową1. Odpowiednie ulokowanie funkcji marketingowej na mapie struktury przedsiębiorstwa oraz właściwe zorganizowanie jednostki marketingowej pozwalają skutecznie realizować i kontrolować zachodzący proces marketingowy w firmie. Celem niniejszego opracowanie jest zaprezentowanie wyników badań dotyczących organizacji marketingu w małych przedsiębiorstwach. (fragment tekstu)

The article presents marketing development in small enterprises of Lower-Silesian province. Presented thesis are Author's research result which were prospected on sample of 128 enterprises. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. T. Domański, P. Kowalski, Marketing dla menedżerów, PWN, Warszawa-Łódź 2000, s. 21.
  2. I. Janik, Strategiczne dostosowanie polskich małych średnich przedsiębiorstw do konkurencji europejskiej, Difin, Warszawa 2004, s. 162.
  3. K. Safin, Polskie małe średnie przedsiębiorstwa w otoczeniu globalnym, [w:] Regionalne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, K. Safin (red.), PWSZ im. Witelona w Legnicy, Legnica 2003, s. 389.
  4. B. Nogalski, J. Karpacz, A. Wójcik-Karpacz, Funkcjonowanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Od czego to zależy?, AJG-OPO, Bydgoszcz 2004, s. 31.
  5. L. Garbarski, U. Kłosiewicz, R. Nowacki, A. Olejniczuk-Merta, B. Słomińska, M. Strużycki, Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 1999, s. 36.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu