BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Olejniczuk-Merta Anna (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie)
Tytuł
Wpływ nowoczesnych technologii na zachowania konsumentów
The Impact of High-Tech on Consumer Behaviours
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2010, nr 15, s. 137-145, tab.
Tytuł własny numeru
Relacyjne aspekty zachowań konsumenckich
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Nowe technologie, Konsumpcja gospodarstw domowych, Proces decyzyjny, Internet
Consumer behaviour, High-tech, Consumption in household, Decision proces, Internet
Uwagi
summ.
Abstrakt
Jednym z głównych czynników zmian w zachowaniach konsumentów są nowoczesne technologie (high-tech), rozumiane jako zaawansowane rozwiązania technologiczne i zastosowania najnowszych odkryć naukowo-badawczych w praktyce. Nowoczesne technologie występują w całym procesie gospodarowania. W niniejszych rozważaniach uwagę koncentrujemy na ostatnim ogniwie tego procesu - konsumpcji, a ściślej na zachowaniach konsumentów związanych z nabywaniem i konsumpcją/użytkowaniem produktów high-tech oraz usług świadczonych przy wykorzystaniu high-tech lub na ich podstawie. Nowoczesne technologie współkształtują zachowania konsumentów zarówno te zakupowe (nabywanie produktów i usług), jak i konsumpcyjne (spożycie/ użytkowanie produktów, korzystanie z usług). Efekty tego działania są dla konsumentów z reguły korzystne, ale też wyrażają się w następstwach szkodliwych dla szeroko pojętego zdrowia jednostek i społeczeństwa. Obrazuje to poniższa analiza, przeprowadzona na przykładzie zachowań konsumentów w wieku od 18 do 34 lat - młodych, dynamicznych i jednocześnie bardziej niż inne grupy konsumentów otwartych na wszelkie nowości, w tym technologiczne.(fragment tekstu)

The report focuses on the impact of modern technology (high tech) on consumer behavior. It shows the changes in consumer shopping process and consumer behavior as the effects of the use of high-tech in the process of purchasing and consumption. Report indicates the similarity of strengthened changes in the behavior of Polish consumers to the global trends of consumer behavior. Report also includes evaluation of these changes in terms of the emergence of the benefits and effects harmful to consumers. The analysis was conducted on the example of consumers aged 18-34 years.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Barber B., Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli, Muza, Warszawa 2008.
  2. Bywalec Cz., Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  3. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
  4. Moses E., The $100 Billion Allowance - Accesing the Global Teen Market, John Wiley & Sons, New York 2002.
  5. Oblicza konsumpcjonizmu, B. Mróz (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009.
  6. Uwarunkowania rozwoju aktywności społeczno-zawodowej ludzi młodych, A. Olejniczuk-Merta (red.), Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa, 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1509-0507
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu