BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Drapińska Anna (Politechnika Gdańska)
Tytuł
Marketing relacji - istota i czynniki wpływające na sukces
Relationship Marketing - Nature and Key Factors of Success
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 41, s. 39-45, rys.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu
Słowa kluczowe
Marketing relacji
Relationship marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Marketing relacji (relationship marketing) jest przedmiotem zainteresowania badaczy od lat 80-tych. Początkowo był wiązany z sektorem usług, a także działalnością marketingową na rynkach B2B. Jednak z czasem stwierdzono, że ma zastosowanie we wszystkich typach organizacji. Obecnie budowanie relacji stało się jednym z ważniejszych sposobów konkurowania na wysoce konkurencyjnych rynkach. W artykule przedstawiono istotę marketingu relacji, jego wpływ na postrzeganie marketingu w ogóle, a także podstawowe czynniki wpływające na sukces zastosowania marketingu relacji w przedsiębiorstwie.(abstrakt oryginalny)

Since 80ths the relationship marketing has been a subject of scientists' interest. At the beginning it was linked with service sector and also with marketing activities on B2B markets. However, over time, it was found that it is applicable in all types of organizations. Currently, the relationship building has become one of the most important ways to compete in highly competitive markets. This article presents the essence of relationship marketing, its impact on the perception of marketing in general, as well as the main factors affecting the success of the application of relationship marketing in the company.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ch. Gronroos: The relationship marketing process: communication, interaction, dialogue, value. "The Journal of Business&Industrial Marketing" 2004, no. 19, 2, s. 99.
  2. L. Berry: Relationship Marketing. W: Emerging Perspectives of Services Marketing. Red. L. Berry, G.L. Shostack. G.D. Upah. AMA, Chicago1983.
  3. L. Berry, A. Parasuraman: Marketing services. The Free Press, New York 1991.
  4. E. Gummesson: Making relationship marketing operational. "International Journal of Service Industry Management" 1994, vol. 5 (5), s. 2.
  5. Ch. Gronroos: Quo vadis, Marketing? Toward a Relationship Marketing Paradigm. "Journal of Marketing Management" 1994, no. 10, s. 347.^6 Ch. Gronroos: On defining marketing: finding a new roadmap for marketing. "Marketing Theory" 2006, vol. 6 (4), s. 405.
  6. S.D. Hunt: Competing through relationships: grounding Relationship Marketing in Resource Advantage Theory. "Journal of Marketing Management" 1997, no. 13, s. 431.
  7. D.B. Arnett, C.M. Wittmann, III B.J. Wilson: Encouraging Future Helping Behaviours: The Role of Student - Faculty Relationships in Higher Education Marketing. "Journal of Marketing for Higher Education" 2003, vol. 13(1/2), s. 128.
  8. O. Helgesen: Marketing for Higher Education: A Relationship Marketing Approach. "Journal of Marketing for Higher Education" 2008, vol. 18 (1), s. 53.
  9. S.D. Hunt, D.B. Arnett, S. Madhavaram: The explanatory foundations of relationship marketing theory. "Journal of Business&Industrial Marketing" 2006, no. 21/2, s. 77.
  10. R.M. Morgan, S.D. Hunt: The commitment - trust theory of relationship marketing. "Journal of Marketing"1994, vol. 58 (3), s. 20.
  11. R.M. Morgan, S.D. Hunt: The comparative advantage theory of competition. "Journal of Marketing" 1995, vol. 59 April, s. 1.
  12. E. Gummesson: Relationship marketing as a paradigm shift: some conclusions from the 30 R approach. "Management Decision" 1997, vol. 35 (4), s. 267.
  13. E. Gummesson: Marketing orientation revisited: the crucial role of the part-time marketer. "European Journal of Marketing" 1991, vol. 25 (2), s. 60.
  14. R.W. Palmatier, R.P. Dant, D. Rewal, K.R. Evans: Factors Influencing the Effectiveness of Relationship marketing: A Meta-Analysis. "Journal of Marketing" 2006, vol.70 October, s. 137.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu