BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ławicki Jacek St. (Wyższa Szkoła Integracji Europejskiej w Szczecinie)
Tytuł
Identyfikatorzy nowych trendów
Identificators of New Trends
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 41, s. 84-89
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu
Słowa kluczowe
Aktywność ekonomiczna, Marka handlowa
Economic activity, Private label
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Tradycyjne pola aktywności marketingowej zostały już wyeksploatowane. Z tego względu marketerzy aktywność swoją koncentrują na poszukiwaniu nowych form i doskonaleniu umiejętności w pomaganiu klientom w realizacji ich celów i ambicji życiowych. Wymaga to odpowiednio przygotowanego personelu, który promując określone marki zdobywa przychylność potencjalnych użytkowników. Funkcje te spełniają osoby badające trendy (trend spotters) oraz łowcy tendencji (cool hunters). To od ich empirycznych ustaleń będzie zależeć przyszła pozycja marki w świadomości nabywców. Działalność identyfikatorów nowych trendów pozwala także na tworzenie przez firmy tych dóbr i usług, które są wynikiem bliskiej współpracy z klientami (customer made), traktowanymi w kategorii prosumentów.(abstrakt oryginalny)

The traditional fields of marketing activity have been already depleted. Thus marketers concentrate their activity on seeking new forms and improvement of helping customers achieving their goals and life ambitions. It demands properly prepared personnel, who win potential users while promoting certain brands. These functions are done by persons who research trends (trend spotters) and hunt trends (brand cool hunters). Their experience is necessary for the future position of the brand in the minds of buyers. The activity of identificators of new trends also allows to create those products and services by companies that are the result of a close cooperation with customers (customer made), treated as prosuments. 5 S.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Jacek St Ławicki: Marketing sukcesu. Difin, Warszawa 2005.
  2. P. Gotkowski: Szeptanie w komunikacji marketingowej. "Marketing w Praktyce" 2009, nr 4, s. 35.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu