BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Więcek-Janka Ewa (Politechnika Poznańska)
Tytuł
Jakość obsługi klienta w mikroprzedsiębiorstwach
Quality of Customer Servis in Microenterprices
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 34, s. 597-602, tab.
Tytuł własny numeru
Uwarunkowania rynkowe rozwoju Mikro i małych przedsiębiorstw Mikrofirma 2009
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Jakość, Obsługa klienta
Small business, Quality, Customer service
Uwagi
summ.
Abstrakt
(fragment tekstu)Obsługa klienta jest działaniem immanentnym każdego podmiotu gospodarczego. Może mieć przebieg pośredni (sprzedaż internetowa, telefoniczna) lub bezpośredni (sprzedaż osobista). Polega na umiejętności lub zdolności zaspokajania wymagań i oczekiwań klientów, przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych form aktywności marketingowej, obejmującej: produkt (usługę); optymalną cenę; dystrybucję i promocję. Zwłaszcza forma sprzedaży bezpośredniej (osobistej) w mikroprzedsiębiorstwach wydaje się być szczególnie ważna, pozwala bowiem, na wytworzenie bliskich więzi, opartych na zaufaniu i lojalności między konkretnym sprzedawcą a klientem.

This paper presents the idea of quality of customer service in microenterprises. The author did a survey among the customers of 309 microenterprises in Wielkopolska. The results made it possible to verify the hypotheses that were set. It was proven that satisfaction from service is highly connected with customers loyalty to the company. High quality of service, according to the surveyed is influenced by: staff culture, aesthetics of place of service, accepted forms of payment and the frequency of complaints. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. S. Mynarski, Praktyczne metody analizy danych rynkowych i marketingowych, Zakamycze 2000, s. 128-135.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu