BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bronk Hubert (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
O dostępie i dostępności transportowej do rynku (aspekt metodologiczny)
Über dem Zugang (Zutritt) und der Zugänglichkeit (Erreichbarkeit) zum Verkehrsmarkt (Methodologischer Gesichtspunkt)
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 33, s. 11-23, bibliogr. 17 poz.
Tytuł własny numeru
Dostępność transportowa: aspekty teoretyczne i praktyczne
Słowa kluczowe
Transport, Rynek usług transportowych, Popyt, Podaż
Transport, Transport market, Demand, Supply
Uwagi
Zsfg.
Abstrakt
O dostępności do rynku usług transportowych w znaczącej mierze decyduje charakter rynku ze względu na pozycję, jaką zajmują na nim strony rynkowe. Z rynkiem konsumenta mamy zatem do czynienia wówczas, kiedy klienci usług transportowych znajdą się w sytuacji lepszej niż producenci usług, co spowodowane jest nadwyżką podaży na d popytem. Natomiast rynek producenta oznacza sytuację, w której ze względu na nadwyżkę popytu na d podażą producent usług transportowych zajmuje silniejszą pozycję i dyktuje klientom swoje warunki.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu