BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klimkowska Regina (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Finansowe aspekty działań marketingowych na rynku samochodów osobowych w Polsce - wybrane problemy
Financial Aspects of Marketing Activities on Car Market in Poland - Selected Problems
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 41, s. 251-257, tab.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu
Słowa kluczowe
Rynek samochodowy, Marketing, Finanse
Car market, Marketing, Finance
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule uwaga koncentruje się na wybranych finansowych aspektach marketingu z otoczenia przedsiębiorstwa, które w sposób znaczący mogły nie tylko modyfikować zachowania zakupowe nabywców, ale w określonych przypadkach wręcz je uniemożliwiać. Przedstawione zostały pozytywne działania sprzedawców samochodów, np. tworzenie banków przez koncerny samochodowe. Prezentowane są także działania negatywne, m.in. podnoszenie cen na nowe auta przez dealerów. Znaczący spadek wartości euro i dolara do złotego jest czynnikiem zewnętrznym w stosunku do przedsiębiorstwa i nie został uwzględniony przez dealerów w strategii sprzedaży na polskim rynku samochodowym.(abstrakt oryginalny)

The article is focused on selected financial aspects of marketing activities considering the environment of company, which can not only modify the behaviors of buyers but in some cases even make the purchase impossible. The positive activities of care dealers are presented, e.g. creating car banks. The negative actions are presented as well, among them increasing prices on new car by car sellers. The noticeable lose of value of Polish Zloty comparing to Euro and US Dollar is an example of external factor that was not considered by car dealers in sales strategy on Polish car market.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Podstawy marketingu. Red. J. Altkorn. Instytut Marketingu, Kraków 2003.
  2. A. Sznajder: Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. PWN, Warszawa 1995.
  3. R. Kłeczek, W. Kowal, P. Waniowski., J. Woźniczka: Marketing. Jak to się robi. Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław-Warszawa-Kraków 1992.
  4. B. Pietrzak, Z. Polański, B. Woźniak: System finansowy w Polsce. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  5. F. Krzykała: Socjologia transportu w zarysie. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2004
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu