BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pluta-Olearnik Mirosława (Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu)
Tytuł
Marketing uczelni wspierający rozwój i komercjalizację badań
Academia Marketing for the Development and Commercialization of Research
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 41, s. 280-289, tab.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu
Słowa kluczowe
Marketing, Szkolnictwo wyższe, Komercjalizacja
Marketing, Higher education, Commercialization
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem opracowania jest ukazanie nowej roli uczelni na rynku badań, będącej aktywnym podmiotem zabiegającym o wsparcie badań ze strony przedsiębiorstw i innych instytucji otoczenia gospodarczego oraz społecznego, jak też promującym własny kapitał ludzi, wiedzy i doświadczeń badawczych. Autorka dowodzi, że oprócz marketingu kształcenia, polskie uczelnie stają w obliczu konieczności promowania innej działalności, czyli badań naukowych. Uwagę badawczy przyciąga nowy obszar zastosowań marketingu, tj. marketing badań, oraz narzędzia marketingu wspierające działania uczelni na polu badań i ich komercjalizacji.(abstrakt oryginalny)

This paper aims to demonstrate a new role of the latter played on the science research market. The universities are viewed as active market players engaged in search for support among industry, government, and social partners, and at the same time in promoting their own human capital, knowledge and science research competences. The author claims that outside wellestablished educational marketing, Polish universities have recently faced the challenge to promote their own science research. This paper draws special attention to the emerging domain of marketing, namely science research marketing, together with its tools utilized by universities for developing science research and its transition to the marketplace.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. J.T. Gierliński: Finansowanie uniwersytetów. Wnioski z perspektywy europejskiej. "Forum Akademickie" 2008, nr 1, s. 42-43.
  2. Transfer technologii z uczelni do biznesu. Red. K. Santarek. PARP, Warszawa 2008, http://www.parp.gov.pl/files/74/81/194/4372.pdf.
  3. Przedsiębiorcza uczelnia i jej relacje z otoczeniem. Red. M. Pluta-Olearnik. Difin, Warszawa 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu