BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cyran Kazimierz (Uniwersytet Rzeszowski), Dybka Sławomir (Uniwersytet Rzeszowski)
Tytuł
Kreowanie wartości marki produktu w kanale dystrybucji
Creation of Product's Brand Value in Distribution Channel
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 41, s. 329-336, rys., tab.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu
Słowa kluczowe
Wartość marki, Marka produktu, Dystrybucja, Kreowanie wartości przedsiębiorstwa
Brand value, Product brand, Distribution, Creating company's value
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Znana i ceniona marka staje się niezwykle ważnym narzędziem konkurowania. Za jej wartość odpowiadają nie tylko wytwórcy produktów, ale także pośrednicy handlowi. Można wskazać, iż dystrybucja bezpośrednia jest przykładem rozwiązania, które pozwala producentowi na kompleksowe kreowanie wartości marki, zarówno na etapie produkcji, jak i dystrybucji, przy czym producent zachowuje kontrolę nad produktem oraz marką także na etapie sprzedaży detalicznej.(abstrakt oryginalny)

A known and valued brand becomes an important competitive instrument. The entities responsible for brand's value are not only producers but also trade enterprises. It is possible to indicate that direct distribution is an example of a solution which enables creating brand value complexity, both on the stage of production and distribution, while producer preserves full control under the product and brand also on the stage of retailing. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. G. Urbanek: Zarządzanie marką. PWE, Warszawa 2002.
  2. Ekspansja czy regres marketingu. Red. E. Duliniec, L. Garbarski. PWE, Warszawa 2006.
  3. J. Kall: Silna marka. PWE, Warszawa 2001.
  4. G. Urbanek: Koncepcja kapitału marki. "Marketing i Rynek", 2000, nr 5, s. 8-15.
  5. B. Słomińska: Kształtowanie kanałów dystrybucji jako narzędzie konkurowania producentów. "Marketing i Rynek" 2003, nr 2, s. 24.
  6. M. Jeznach: Podstawy marketingu żywności. SGGW, Warszawa 2007.
  7. W. Wrzosek: Funkcjonowanie rynku. PWE, Warszawa 2002.
  8. T. Domański: Bliskość między siecią handlową a klientem - wyzwania strategiczne. "Marketing i Rynek" 2005, nr 1, s. 2.
  9. K. Obłój: Strategia organizacji. PWE, Warszawa 2007.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu