BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grębosz Magdalena (Politechnika Łódzka)
Tytuł
Motywy realizacji strategii co-brandingu w świetle badań empirycznych
Motives for Co-Branding Strategy Implementation Accirdubg Ti Empirical Research
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 41, s. 337-344, rys.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu
Słowa kluczowe
Marka wspólna, Partnerstwo biznesowe, Badania empiryczne
Co-branding, Business partnership, Empirical researches
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Strategia co-brandingu polega na współpracy dwóch lub więcej marek, mającej na celu stworzenie produktu, który wspierany jest przez marki partnerów. Co-branding umożliwia wzajemne wzmocnienie tych marek, dzięki ścisłej współpracy w ramach tworzenia produktu lub usługi. W artykule przedstawione zostały wyniki badań empirycznych dotyczące motywów realizacji strategii co-brandingu funkcjonalnego przez wybrane firmy międzynarodowe.(abstrakt oryginalny)

Co-branding is a cooperation of two or more brands in order to create a product which is supported by partners brands. Co-branding allows mutual reinforcement of two brands through their close cooperation in frames of product or service creation. The paper presents the results of empirical research concerning the reasons of the ingredient co-branding strategy by selected international companies.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. K.L. Keller, T. Aperia, M. Georgson: Strategic Brand management. A European Perspective. Pearson Education, Harlow 2008.
  2. J.M. Lehu: Praximarket. Editions Jean-Pierre de Monza, Paris 1996.
  3. C. Park, S.Y.J. Whan, A.D. Shocker: Composite Branding Alliances: An Investigation of Extension and feedback Effects. "Journal of Marketing Research" 1996, Vol. 33 (4), s.453-455.
  4. T. Blackett, B. Boad: Co-branding: The Science of Alliance. St. Martin's Press, New York 1999.
  5. G. Michel: Au coeur de la marque - créer, gérer, développer et évaluer sa marque. Dunod, Paris 2004.
  6. L.C. Ueltschy, M. Lacroche: Co-Branding Internationally: Everyone Wins? "Journal of Applied Business Research" 2003, Vol. 20/3, s. 91-92.
  7. M. Grębosz: Co-branding jako instrument współpracy przedsiębiorstw w zarządzaniu marką. W: Współpraca w rozwoju współczesnych organizacji. Red. A. Adamik, S. Lachiewicz. Wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź 2009, s. 307.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu