BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Koniorczyk Grażyna (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Partnerstwo w kształtowaniu oferty produktowej tanich firm komunikacyjnych (na wybranych przykładach)
Partnerships in Formulating Product Offer for Low-Cost Transport Services Firms (on Selected Examples)
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 41, s. 364-371, rys., tab.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu
Słowa kluczowe
Usługi transportowe, Tanie linie lotnicze, Oferta handlowa, Oferta usługowa, Linie kolejowe
Transport services, Low-cost carrier, Trade offer, Services offer, Railway lines
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest określenie głównych korzyści zawartych w propozycjach ofertowych przewoźników, a także identyfikacja podmiotów rynkowych współdziałających z przewoźnikami niskokosztowymi w zakresie kształtowania ofert komunikacyjnych. Wskazano także przykłady produktów sieciowych oferowanych klientom na polskim rynku tanich usług lotniczych i kolejowych. W tym celu wybrano dwóch niskokosztowych operatorów (ich marki) reprezentujących kluczowe sektory tanich usług komunikacyjnych, a mianowicie easyJet (tanie usługi lotnicze) i TLK (tanie usługi kolejowe).(abstrakt oryginalny)

The purpose of the paper is to determine the key benefits in low-cost carriers' offers, as well as identification of market entities cooperating with low-cost transport operators in field of creating transportation offer. The author also presents examples of network products offered to price-sensitive customers on Polish market of low-cost airlines and low-cost railways. In order to do that two brands of low-cost operators (brands) representing key sectors of low-cost transportation services were choosen: easyJet (low-cost airlines) and TLK (low-cost railways).(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Liwiński: Linie lotnicze świata. Urząd Lotnictwa Cywilnego 2007.
  2. A. Fularz: Tanie linie kolejowe powstają w Wielkiej Brytanii. "Zielone Brygady". Pismo Ekologów, 2006, nr 1(215), s. 22-23.
  3. W. Czakon: Dynamika więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice 2007.
  4. M. Szymura-Tyc: Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice 2006.
  5. 6 Ph. Kotler, G. Amstrong, J. Saunders, V. Wong: Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu