BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kreft Jan (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Odbudowa zaufania - kluczowe wyzwanie marketingu w kryzysie
Rebuilding Trust - Marketing's Key Challenge in Time of Crisis
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 41, s. 458-465
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu
Słowa kluczowe
Marketing, Kryzys gospodarczy, Zaufanie społeczne
Marketing, Economic crisis, Social trust
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Kryzys gospodarczy jest w istocie kryzysem zaufania uczestników rynku. Zaufanie to, choć decyduje o rozwoju gospodarczym, nie jest wykazywane w statystykach gospodarczych, rzadko jest też ujmowane w ekonomicznych modelach. Jego erozja w dobie kryzysu okazuje się najważniejszą przyczyną pogłębiania ekonomicznej zapaści; bez niego zanika współpraca, finansowanie, wyhamowane zostaje inwestowanie. W obliczu takich zagrożeń kluczowym wyzwaniem, przed jakim stoi współczesny marketing jest, zarówno na poziomie mikro, jak i makro, przyjęcie strategii odbudowy zaufania(abstrakt oryginalny)

The real issue of economic crisis is the loss of market participants' trust. Although this trust is a deciding factor of economical growth, it is not present in any economical statistics as well as it is rarely included in economical models. The erosion of market participants' trust in the time of crisis becomes the most important cause of economical collapse. Facing such dangers, the key challenge of the present marketing would be implying a strategy of rebuilding trust; this should happen on micro, as well as on macro level. 35(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. K.J. Arrow: Gifts and Exchange. "Philosophy and Public Affairs" 1972, vol. 1.
  2. M. Granovetter: Economic Action and Social Structure: The Problem of Embeddedness. "American Journal of Sociology" 1985, nr 91, s. 481-510.
  3. F. Fukuyama: Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu. PWN, Warszawa 1997.
  4. M. Woolcock, D. Narayan: Social capital: Implications for development theory, research, and policy. "The World Bank Research Observer" 2000, nr 15, s. 227.
  5. R.D. Putnam: Democracies In Flux: The Evolution of Social Capital In Contemporary Society. Oxford University Press 2004.
  6. J.S. Coleman: A rational choice perspective on economic sociology. W: The Handbook of Economic Sociology. Red. N. J. Smelser, R. Swedberg. Princeton University Press, Princeton 1994.
  7. A. Portes: Social Capital: Its Origins and Applications in Modern Sociology. "Annual Review of Sociology" 1998, vol. 24, no. 1, s. 7.
  8. B. Piazza-Georgi: The role of human and social capital in growth: Extending our understanding. "Cambridge Journal of Economics" 2002, vol. 26, s. 461-479.
  9. K. Kaźmierczak: Kapitał społeczny a rozwój społeczno-ekonomiczny - przegląd podejść. W: Kapitał społeczny. Ekonomia społeczna. Red. K. Kaźmierczak, K. Hernik. Fundacja Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2007, s. 46.
  10. F. Fukuyama: Social capital and Civil Society. The Institute of Public Policy, George Mason University 1999. http://www.imf.org/external/pubs/ft/seminar/1999/reforms/fukuyama.htm.
  11. A. Matysiak: Źródła kapitału społecznego. Wyd. Akademii Ekonomicznej. Wrocław 1999.
  12. D. Helpern: Social Capital: the new golden goose. Cambridge University 1999.
  13. E. Cierniak-Szóstak: Kapitał społeczny w opisach transformacji gospodarczej. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2006.
  14. S. Knowles: Is Social Capital Part of the Institutions Continuum and is it a Deep Determinant of Developmen. CREDIT Research Paper 2006.05.11, Centre for Research in Economic Development and International Trade, University of Nottingham.
  15. P. Gabryel: Od redaktora naczelnego. "Wprost" 2004, nr 1, s. 3.
  16. L. Góral: Nadzór bankowy. PWE, Warszawa 1998.
  17. A. Janiak: O przywilejach bankowych. "Prawo Bankowe" 2000, nr 11.
  18. M. Dąbrowska: Bank jako instytucja zaufania publicznego. http://www.nbportal.pl/library/pub_auto_B_0100/ KAT_B4871.PDF.
  19. T. van Bastelaer: Does Social Capital Facilitate the Poor's Access to Credit? A Review of the Microeconomic Literature. "World Bank, Working Paper" 2000, no. 9. http://siteresources.worldbank.org/INTSOCIALCAPITAL/ Resources/Social-Capital-Initiative-Working-Paper-Series/SCI-WPS-08.pdf.
  20. L. Guido, P. Sapienza, L. Zingales: The Role of Social Capital in Financial Development. "American Economic Review" 2004, XCIV, s. 543.
  21. E.C. Banfield: The Moral Basis of a Backward Society, the Free Press. "American Behavioral Scientist", Glencoe 1958, vol. 2, no. 1, s. 36. http://abs.sagepub.com/cgi/pdf_extract/2/1/36.
  22. S. Knack, P. Keefer: Does Social Capital Have An Economic Payoff? A Cross-Country Investigation 1997. "The Quarterly Journal of Economics", MIT Press, 2006, vol. 112, no. 4, s. 1251-1288.
  23. J. Kall: Silna marka. Istota i kreowanie. PWE, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu