BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Fila Joanna (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Wsparcie publiczne jako determinanta inwestowania i innowacyjności przedsiębiorstw w doświadczeniach Niemiec
Öffentliche Förderung Als Der Faktor Investrierung und Innovationen in Deutsche Unternehmen
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 39, s. 189-196, rys., tab.
Tytuł własny numeru
Finanse 2009 - teoria i praktyka. Finanse przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Wsparcie finansowe, Inwestycje, Innowacje, Przedsiębiorstwo
Financial support, Investment, Innovations, Enterprises
Uwagi
Zsfg.
Kraj/Region
Niemcy
Germany
Abstrakt
Innowacje są decydującym czynnikiem przemian strukturalnych w gospodarce. Oddziałują one na zmiany w jej strukturze i dalszy rozwój, podwyższając jej konkurencyjność. Bez innowacji przedsiębiorstwa nie racjonalizują kosztów i przegrywają w obliczu dokonujących się przemian w otoczeniu rynkowym. Problematyka zwiększania poziomu innowacyjności dotyczy nie tylko przedsiębiorstw, które mają już doświadczenia we wdrażaniu nowych produktów lub usług, ale i tych, które do tej pory nie wdrażały innowacji. Celem artykułu jest analiza uwarunkowań innowacyjnych dla podmiotów gospodarczych oraz inicjatyw promujących działania innowacyjne w Niemczech. (fragment tekstu)

(Zusammenfassung) Im wirtschaftlichen Strukturwandel sind die Innovationen ein entscheidender Parameter, weil sie die Anpassung und Weiterentwicklung der Wirtschaft bewirken. Die Innovationen erhöhen die Wettbewerbsfähigkeit von Industrien. Die Innovationsgradvergrößerung betrifft nicht nur die Unternehmen, die Innovationen anleiten, aber auch die Unternehmen, die Nichtinnovatoren sind. Der Innovationsstandort Deutschland unter erhöhtem Wettbewerbsdruck von anderen Wirtschaften und Märkten steht. Aber Deutschland versucht auch eigene Wege zu finden. Die Forschungsförderung in Deutschland ist eine wichtige Staatspolitikteil. Die Hilfe betrifft besonders kleine und mittlere Unternehmen, die sich für die Innovationen relativ selten entscheiden. Diese Studie untersucht und analysiert die Innovationsbedingungen für Unternehmen in Deutschland und die Initiativen, die innovative Aktivitäten fördern.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. W. Elsenbast, K. Lichtblau, K.-H. Röhl: Forschungsförderung des deutschen Mittelstands. IW Analysen, Forschungsberichte aus dem Institut der deutschen Wirtschaft Köln, Deutscher Instituts-Verlag, Köln 2007, s. 6.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol, ger
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu