BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jąder Karolina (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu)
Tytuł
Preferencje i zachowania studentów na rynku mleka i produktów mlecznych
Preferences and Behavior of Students on the Milk and Dairy Products Market
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2014, T. 16, z. 6, s. 175-181, rys., bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Mleko, Zachowania konsumenta, Preferencje konsumenta, Rynek mleka
Milk, Consumer behaviour, Consumer preferences, Milk market
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem badań było określenie preferencji i zachowań studentów na rynku mleka i produktów mlecznych. Materiał źródłowy stanowiły badania ankietowe przeprowadzone w 2012 roku na celowo dobranej próbie 200 studentów Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Stwierdzono, że mleko i jego przetwory stanowią bardzo ważny składnik diety studentów. Prawie połowa z nich sięgała po te produkty codziennie. Mleko służyło głównie do zabielania kawy, do przyrządzania kakao oraz spożywania z płatkami śniadaniowymi. Najczęściej kupowano mleko UHT, w kartonie, o wysokiej zawartości tłuszczu. Spośród przetworów mlecznych preferowano jogurty oraz żółte sery. Badani studenci mleko i produkty mleczne spożywali przede wszystkim ze względu na smak oraz właściwości zdrowotne. Smak stanowił też najważniejszy czynnik uwzględniany przy zakupie tych produktów. (abstrakt oryginalny)

The aim of the study was to determine the preferences and behavior of students on the milk and dairy products market. The source material for this study were survey conducted in 2012 on a purposely selected sample of 200 students of the University of Life Sciences in Poznań. It has been found that milk and dairy products are a very important component of the diet of students. Nearly half of them consume these products every day. The milk they use mainly for whitening coffee, cocoa preparation and consume them with cereal. Most often buy UHT milk in a carton, with a high fat content. Among dairy products prefer yoghurt and hard cheese. Milk and dairy products consume primarily because of their flavor and health properties. Taste is also the most important factor for buying these products. Milk products they purchase most often in supermarkets and hypermarkets. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk G. Anioła P. Czubak W. 2009: Preferences of young people on the milk market, J. Agribus. Rural Dev., 4(14), 5-12.
  2. Babicz-Zielińska 1999: Preferencje i częstotliwość spożycia produktów mlecznych wśród młodych kobiet, Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, 3, 130-138.
  3. Babicz-Zielińska E,Wądołowska L., Przysławski J.,Schlegel-Zawadzka M., Czarnocińska J. 2002: Wpływ wieku i stanu fizjologicznego na preferencje produktów mleczarskich wśród kobiet, Przegl. Mlecz., nr 10, 460-466.
  4. Falkowski A., Tyszka T. 2002: Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wyd. Psychologiczne, Gdańsk.
  5. Garbowski M., Radzymińska M., Garbowska B. 2010: Konsument na rynku produktów mleczarskich z uwzględnieniem jogurtów, Zesz. Nauk. Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego, 24, 149-156.
  6. Łaba S. 2007: Znaczenie marki w kształtowaniu rynku mleka spożywczego w Polsce, Rocz. Nauk. SERiA, t. IX, z. 4, Warszawa-Poznan-Kraków, 114-117.
  7. Łaba S. 2008: Marka jako czynnik konkurencyjności na rynku produktów mleczarskich, Rocz. Nauk. SERiA, t. X, z. 4, 238-242.
  8. Kozłowska-Wojciechowska M. 2007: Najnowsze doniesienia na temat spożycia mleka i przetworów mlecznych oraz ich oddziaływania na zdrowie człowieka, Rada Promocji Zdrowego Żywienia Człowieka, Warszawa, 1-12.
  9. Lemanowicz M., Szwacka-Mokrzycka 2011: Preferencje polskich konsumentów na rynku produktów mleczarskich w latach 2004-2008, Zesz. Nauk. SGGW, "Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej", nr 93,93-106.
  10. Maruszewska M, Przysławski J.,Bolesławska I. 2005: Preferencje i czynniki wyboru mleka i produktów mlecznych wśród młodzieży, Bromatologia i Chemia Toksykologiczna, 591-596.
  11. Nadolna I., Kunachowicz H., Przygoda B., Iwanow K. 2001: Mleko a zdrowie, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa.
  12. Nieżurawski L., Szczepańska E. 2004: Preferencje konsumentów na rynku wybranych produktów mleczarskich, Przeg. Mlecz., nr 4,10-14.
  13. Nowak M., Trziszka T., Szołtysik M. 2007: Preferencje mlecznych napojów fermentowanych, Żywność. Nauka. Technologia. Jakość, nr 1,77-83.
  14. Piekut M. 2007: Wybrane aspekty zachowań młodzieży akademickiej na rynku mleka i przetworów mlecznych, Przegląd Mleczarski, nr 9, 46-51.
  15. Sych-Winiarek J. 2012: Przewidywane tendencje na rynku mleka, Biuletyn Informacyjny ARR, 2/2012, 1-8.
  16. Waszkowiak K.,Szymańska A. ,Szynandera-Buszka K. 2007: Wpływ czynników demograficznych na spożycie przetworów mlecznych wśród młodych kobiet studiujących i pracujących, Żywienie Człowieka i Metabolizm, nr 3/4, 813-817.
  17. Ziarno M., Hauzer A. 2009: Preferencje i decyzje konsumentów produktów mlecznych, Przeg. Mlecz., nr 3, 48-52.
  18. wwww.swiatzdrowia.info/archiwum/item/22-mleko
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu