BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jordanek Zdzisław (Politechnika Koszalińska)
Tytuł
Psychologiczne i socjologiczne Problemy komunikacji
Psychological and Sociological Problems Communications
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 42, s. 55-59, tab., rys.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej
Słowa kluczowe
Psychologia, Socjologia, Filozofia komunikowania
Psychology, Sociology, Philosophy of Communication
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule omówiono psychologiczne i socjologiczne aspekty komunikacji. Przedstawiono komunikację w szerszym kontekście interakcji społecznej. Podkreślono z jednej strony znaczenie osobowości, cech psychicznych w procesie komunikacji, a z drugiej znaczenie kultury głównie symbolicznej. Ponadto zwrócono uwagę na przestrzeń i czas w komunikacji, a także na rolę społeczną. (abstrakt oryginalny)

The paper discusses psychological and sociological problems communications. The paper also presents communication in he wider context of social interaction. There are pointed out the roles of personality and psychic characters on the one hand and on the other hand the role of mainly symbolic culture. Furthermore, the paper considers time and space in communication and also the social role. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Odkrywanie socjologii. Red. A. Korwińska. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 1.
  2. P. Sztompka: Socjologia. Wyd. Znak, Kraków 2003, s. 71.
  3. B. Szacka: Wprowadzenie do socjologii. Oficyna Naukowa, Warszawa 2003, s. 54.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu