BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ratajski Ryszard (Politechnika Koszalińska)
Tytuł
Praktyczne przykłady wpływu różnic kulturowych na marketing
Practical Examples of the Influence of Cultural Differences on the Marketing
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 42, s. 78-88
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej
Słowa kluczowe
Różnice kulturowe, Marketing
Cultural differences, Marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przed rozpoczęciem negocjacji biznesowych bardzo ważne jest poznanie kultury potencjalnych partnerów. Pomaga w tym dokonanie klasyfikacji kultur. Istotne jest, aby poznać, jaką dana kultura przywiązuje wagę do czasu; jak ważny jest status społeczny (kultury ceremonialne), czy ważniejsze jest wykonanie zadania czy też kontakt z ludźmi oraz czy kultury odznaczają się większą lub mniejszą ekspresyjnością. Takie ogólne dane nie dają kompletnych informacji potrzebnych do prowadzenia prawidłowych kontaktów z partnerami z obcych kultur, jednak w pewnym stopniu są pomocne w podejmowaniu decyzji. (abstrakt oryginalny)

It is very important to recognize the culture of potential partners before beginning of business negotiations. The classifications of cultures can help in such preparation. The important issues are: recognizing the culture attitude towards time; what the importance of social status is (ceremonial cultures); whether it is more important to accomplish results or interacting with people; whether the cultures have bigger or smaller expressiveness. Such general data do not give the complete necessary information for proper negotiations with partners from foreign cultures; they are, however, to a certain extend helpful in making decisions. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. K. Kashami: Beware the pitfalls of global marketing. "Harward Business Review" 1989, nr 9-10, s. 93-94.
  2. S. Dibb, L. Simkin, W.M. Pride, O.C. Ferrell: Marketing: concept and strategies. Houghton Mifflin Company, Boston 1994, s. 713.
  3. A. Gwiazda: Wielonarodowe strategie marketingowe. "Marketing w Praktyce" 1997, nr 4, s. 22.
  4. R. Gesteland: Różnice kulturowe a zachowania w biznesie. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000, s. 118-120.
  5. M. Łuszczak: Globalny kowboj z krainy Marlboro. "Marketing w Praktyce" 2003, nr 10, s. 9-11.
  6. M. Bartosik: Opakowanie na eksport. "Marketing w Praktyce" 2000, nr 3, s. 30.
  7. G. Miętek: Działać globalnie, myśleć lokalnie. "Marketing w Praktyce" 1996, nr 2, s. 54.
  8. J. Altkorn: Strategia marki. PWE, Warszawa 1999, s. 65.
  9. J. Mazur, A. Sznajder: Marketingowa orientacja przedsiębiorstw. Wyższa Szkoła Handlu i Prawa, Warszawa 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu