BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zatwarnicka-Madura Beata (Politechnika Rzeszowska)
Tytuł
Typy kobiecości - konsekwencje dla działań marketingowych
Types of Femininity - Consequences for Marketing Operations
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 42, s. 112-117, rys.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej
Słowa kluczowe
Kobieta, Marketing, Badania ankietowe
Woman, Marketing, Questionnaire survey
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest ukazanie związków między typami kobiecości a konsekwencjami dla działań marketingowych. W artykule zaprezentowano kilka klasyfikacji typów kobiecości, wyodrębnionych na podstawie badań firm i instytutów badawczych. Wyniki analiz pokazują wyraźnie, że w obecnych czasach nie istnieje jedna definicja kobiecości. Mnogość możliwości realizowania się w życiu rodzinnym i zawodowym powoduje, że kobiety wybierają różne sposoby funkcjonowania, to zaś wymusza stosowanie przez firmy zróżnicowanych działań marketingowych. (abstrakt oryginalny)

The aim of the paper is to show the connection between the types of femininity and consequences for marketing operations. In the paper there are featured several classifications of femininity types, defined on the basis of the surveys among companies and research institutes. The results of analyses state clearly that nowadays there is not just one way of defining femininity. A great number of possibilities of self-fulfillment in life, both family and the professional ones, make women choose different ways of functioning and force companies to apply various marketing operations. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Burska-Wojtkuńska: Portret kobiet przedsiębiorczych. http://www.pbsdga.pl/x.php?x=711/ Portret-Kobiet-Przedsiebiorczych.html.
  2. B. Zatwarnicka-Madura: Typologia kobiet-konsumentek. "Marketing i Rynek" 2008, nr 10, s. 14-19.
  3. T. Słaby, K. Maliszewski: Konsumpcjonizm a jakość życia. [W:] Oblicza konsumpcjonizmu. Red. B. Mróz. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2009, s. 30.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu