- Autor
- Kondratowicz-Pozorska Jolanta (Uniwersytet Szczeciński)
- Tytuł
- Analiza form komunikacji marketingowej polskich gospodarstw ekologicznych z odbiorcami
Analysis of Marketing Communication Forms Between Polish Ecological Farms With Customers and Receivers - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 42, s. 322-329, rys., tab.
- Tytuł własny numeru
- Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej
- Słowa kluczowe
- Konsument, Komunikowanie marketingowe, Rodzinne gospodarstwo rolne, Ekologia
Consumer, Marketing communication, Family farm, Ecology - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W pracy zaprezentowano relacje, jakie zachodzą pomiędzy producentami żywności ekologicznej a jej odbiorcami, zarówno tymi pośrednimi (hurtownicy, dostawcy na rynek detaliczny), jak i bezpośrednimi, czyli konsumentami. Analiza form komunikacji marketingowej stosowana przez producentów, konsumentów i pośredników w praktyce pozwala na wypracowanie nowych wspólnych płaszczyzn współpracy i porozumienia pomiędzy sprzedającymi a kupującymi. Wyniki empiryczne badań uzyskano na podstawie danych pochodzących z trzech źródeł: - 220 ankiet przesłanych do gospodarstw ekologicznych na terenie całej Polski, - 92 ankiet skierowanych do firm współpracujących z wymienionymi gospodarstwami, - 187 ankiet przesłanych do konsumentów. (abstrakt oryginalny)
In the paper there are presented relations that are visible between producers of ecological food and its receivers both indirect (hurts, delivers) and direct- customers. Analysis of marketing communication forms, which are used by producers, customers and indirect sellers, in practice allows creation of new common levels of cooperation and understanding between sellers and buyers. The empiric results of research were based on three sources: - 220 questionnaires sent to ecological farms in Poland, - 92 questionnaires sent to companies that co-operate with mentioned farms, - 187 questionnaires sent to customers. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong: Marketing. PWE, Warszawa 2002, s. 826.
- M. Rószkiewicz: Metody ilościowe w badaniach marketingowych. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- T. Wojciechowski: Marketing na rynku środków produkcji. PWE, Warszawa 2003, s. 95-96.
- T. Sztucki. Promocja - sztuka pozyskiwania nabywców. Wyd. Placet, Warszawa 1997, s. 16.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1640-6818
1896-382X - Język
- pol