BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gracz Leszek (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Możliwości wykorzystania zjawiska społeczności internetowych (WEB 2.0) w komunikacji marketingowej
Possibilities of Using Internet Social Networks Phenomenon (Web 2.0) In Marketing Communication
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 42, s. 523-529
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej
Słowa kluczowe
Społeczeństwo, Internet, Komunikowanie marketingowe
Society, Internet, Marketing communication
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł stanowi próbę określenia możliwości użycia Web 2.0 jako formy marketingu internetowego. W pierwszej części przedstawione zostały podstawowe pojęcia stosowane w artykule, a mianowicie: komunikacji marketingowej, marketingu internetowego oraz Web 2.0. W drugiej części artykułu zaprezentowano kilka głównych form komunikacji z użyciem Web 2.0 takich, jak: reklama w serwisie społecznościowym, reklama na blogach, własne blogi firmowe, własne serwisy społecznościowe oraz zarządzanie opiniami internautów. Formy te poparte zostały odpowiednimi przykładami. (abstrakt oryginalny)

The paper is an attempt to define possibilities of using Web 2.0 phenomenon as a form of internet marketing. The first part of the paper presents the definitions of main concepts used, namely: marketing communication, internet marketing and Web 2.0. The second part of the paper presents several main forms of communication using Web 2.0, such as: ads in social network services, ads in blogs, corporate own blogs, corporate own social network sites and management of users' opinions. These forms are illustrated by appropriate examples. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ph. Kotler i inni: Principles of Marketing. Second European Edition, Prentice Hall Europe, 1999, s. 248.
  2. G. Rosa: Komunikacja marketingowa. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005, s.80.
  3. Komunikacja marketingowa. Red. M. Rydel. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2001, s. 21-22.
  4. J.M.T. Balmer: Corporate identity: the power and the paradox. "Design Management Journal", Winter 1995, s. 40.
  5. W Cellary: Techniki Internetowe. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2003, s. 47
  6. A. Hartman, J. Sifons, J. Kador: E-biznes, strategie sukcesu w gospodarce internetowej. LIBER, Warszawa 2001, s. III.
  7. S. Collin: Marketing w sieci. Felberg SJA, Warszawa 2002, s. 14-15
  8. B. Bishop: Marketing globalny ery cyfrowej. PWE, Warszawa 2001, s. 48-62.
  9. E. Frąckiewicz: Marketing internetowy. PWE, Warszawa 2006, s. 16.
  10. A. Sznajder: Marketing wirtualny. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  11. T. Gregorczyk: Internet bez reklamy! "MpK-T", 2007, nr 155, http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=508.
  12. G. Miłkowski: Social networking, czyli wirtualne okno na prawdziwy świat. "MpK-T", 2007, nr 194, http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=664 (7.05.2008).
  13. R. Popiel (Yoof), S. Szmalec (Gemius SA): Gemius i Yoof o popularności stron z plikami muzycznymi i filmami. "MpK-T" 2006, nr 149, http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=483.
  14. Ł.Kujawa: Blog dźwignią reklamy. "MpK-T" 2006, nr 149, http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=485.
  15. J. Müller, T. Gregorczyk: DuŜy szum, niski koszt. "MpK-A", 2008, nr 257, http://www.marketingnews. pl/article.php?art=1512.
  16. T. Gregorczyk: Łam obawy, a zyskasz. "MpK-T", 2007, nr 195, http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=668.
  17. 23M. Janiszewska: Nadchodzi era prosumenta. "MpK-T", 2008, nr 207, http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=716.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu