BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pacha Dawid (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Wójcik Jacek (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Działania marketingowe w serwisach społecznościowych
Marketing in Social Network Sites
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 42, s. 574-582
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej
Słowa kluczowe
Marketing, Serwisy społecznościowe
Marketing, Social networking
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest analiza specyfiki serwisów społecznościowych w kontekście ich marketingowego wykorzystania na rynku konsumenckim. Podjęcie skutecznych działań marketingowych w tych serwisach wymaga zmian uwzględniających ich specyfikę w postępowaniu firm. Przedsiębiorstwa zostały zaskoczone ogromną popularnością serwisów społecznościowych i wiele z nich dopiero próbuje wykorzystywać je do celów komercyjnych. Przenoszą jednak wzory postępowania z rynku tradycyjnego, co nie prowadzi do zadowalających rezultatów (abstrakt oryginalny)

The objective of the paper is the analysis of the Social Network Sites in the context of their marketing use on the consumer market. To ensure that the marketing on Social Network Sites is successful there is a need to apply changes to the companies' actions concerning the character of these websites. Enterprises have been taken by surprise by the great popularity of Social Network Sites and many of them have just begun trying to use them commercially. They are not able to reach satisfying results, because they are trying patterns which apply to the traditional market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. L. Lessig: Creatives face a closed net. grudzień 2006, http://www.ft.com/cms/s/2/d55dfe52-77d2-11da-9670- 0000779e2340.html (25.05.2009).
  2. D. Gillmor: We the media. O'Reilly, Sebastopol 2004, s. 96.
  3. D. Bowman, C. Willis: We media. How audiences are shaping the future of news and information. 2003, http://www.hypergene.net/wemedia (25.05.2009).
  4. T. O'Reilly: What is Web 2.0. http://www.oreillynet.com/pub/a/oreilly/tim/news/2005/09/30/what-is-web-20.html, (25.05.2009).
  5. T. Barnes-Lee: DeveloperWorks interviews. Sierpień 2006 http://www.ibm.com/developerworks/podcast/dwi/cmint082206. txt (25.05.2009).
  6. C. Anderson, C. Nissley: The long tail. Hyperion, Nowy Jork 2006, s. 73-74.
  7. R. Happe: Social media is not community. Czerwiec 2008, http://www.thesocialorganization.com/2008/07/social-mediais- not-community.html (25.05.2009).
  8. J. Surowiecki: The wisdom of crowds: why the many are smarter than the few and how collective wisdom shapes business, economies, societies, and nations. Doubleday, Nowy Jork 2004, s. 163-170.
  9. J. Lanier: Digital maoism: The hazards of the new online collectivism. Edge, 30 maja 2006, http://edge.org/ 3rd_culture/lanier06/lanier06_index.html (10.10.2007).
  10. T. Dokoupil: Revenge of the experts. Newsweek Web Exclusive, 6 marca 2008, http://www.newsweek.com/id/119091, (20.03.2008).
  11. G.Stein: Social media 2009 = Search 2002. ClickZ, 31 marca 2009. http://www.clickz.com/3633220 (4.04.2009).
  12. M. Copeland: The missing link. Business 2.0 Magazine, wydanie 7, nr 11, 1 grudnia 2006, http://money.cnn.com/magazines/business2/business2_archive/2006/12/01/8394967/index.htm (30.05.2009).
  13. J. Goldbeck: The dynamics of web-based social networks: membership, relationships and change. University of Maryland, College Park 2006, http://www.cs.umd.edu/users/golbeck/downloads/networkStudy.pdf (04.06.2009).
  14. D. Boyd: Social network sites: public, private, or what?. "Knowledge Tree", University of California-Berkeley, maj 2007, http://www.danah.org/papers/KnowledgeTree.pdf (20.06.2007).
  15. Primates on Facebook. The Economist, 26 lutego 2009, http://www.economist.com/science/ displaystory.cfm?story_id=13176775 (26.05.2009).
  16. S. Golder, D. Wilkinson, B Huberman: Rhythms of social interaction: Messaging within a massive online network. Third International Conference on Communities and Technologies, 2007, http://www.hpl.hp.com/research/idl/papers/facebook/ facebook.pdf (26.05.2009).
  17. D.A. Williamson: Social network ad spending to fall. eMarketer, 13 maja 2009, http://www.emarketer.com/ Article.aspx?R=1007084 (14.05.2009).
  18. J. Owyang: The future of the social web. Forrester Research, 27 kwietnia 2009, http://www.forrester.com/ Research/Document/Excerpt/0,7211,46970,00.html (31.05.2009).
  19. L. Weber: Marketing to the social web: new digital customer communities build your business. John Wiley&Sons, New Jersey 2007, s. 22.
  20. M. Walkins: Transition strategy. "Harvard Business Review", styczeń 2009, s. 47.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu