- Autor
- Rosa Grażyna (Uniwersytet Szczeciński)
- Tytuł
- Zarządzanie wiedzą i informacją w przedsiębiorstwach usługowych
Knowledge and Information Managing in Services Companies - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 35, cz.2, s. 223-232, rys., bibliogr. 8 poz.
- Tytuł własny numeru
- Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.2
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie wiedzą, Przedsiębiorstwo usługowe
Knowledge management, Service enterprise - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Współczesny klient przedsiębiorstw usługowych stał się nie tylko konsumentem, ale i prosumentem. "Prosument na rynku usług to taki nabywca, który nie zadowala się standardową usługą oferowaną przez usługodawcę, lecz aktywnie oddziałuje na kształt i tworzenie usług oraz sposób ich oferowania"1. Ciągłe doskonalenie oferowanych usług prowadzi do hiperkonkurencji, która wymusza coraz większą indywidualizację zamówień. W przypadku usług, stopień indywidualizacji jest duży, ze względu na ich specyfikę jako produktów. Efektem takiego sposobu działania przedsiębiorstwa na rynku są przeobrażenia w zasadach funkcjonowania gospodarki. Stara gospodarka, funkcjonuje na zasadach standaryzacji i efektu skali. (fragment tekstu)
Appropriate knowledge and information managing is a conditional of functioning of companies on the market, especially in an aspect of a strong competition. The article includes main directions and specificity of knowledge and information managing in services companies. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Bibliografia
- Drucker P. F., Społeczeństwo pokapitalistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- Drucker P., Zarządzanie w XXI wieku, Muza S.A.,Warszawa 2000.
- Grzywacz W., Strategia konkurencji globalnej, w: Konkurencyjność polskiej gospodarki. Ogólnopolska Konferencja Przedkongresowa Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Szczecinie, PTE, Szczecin 2000.
- Jak wygrywać w warunkach hiperkonkurencji, Spotkanie z Ph. Kotlerem, Rzeczpospolita, 6 marzec 2001
- Porter M. E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
- Tarkowski J., Ireståhl B., Lumsden K., Transport - Logistyka, ILiM, Poznań 1995.
- Toffler A., Trzecia fala, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1997.
- Warnecke H. J., Rewolucja kultury przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo fraktalne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1640-6818
1896-382X - Język
- pol