BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Fajfer Paweł (Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu)
Tytuł
Zarządzanie informacją w przesyłkach kurierskich
Management of Information in Express Transport
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 35, cz.2, s. 333-339, rys., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.2
Słowa kluczowe
Informacja, Przesyłki ekspresowe, Usługi kurierskie
Information, Express delivery, Courier services
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule autor postara się znaleźć odpowiedź na pytanie jaką rolę ogrywa informacja w transferze przesyłek pomiędzy dostawcą (np. sklepem internetowym) a odbiorcą, którym może być na przykład klient zamawiający artykuł poprzez internet. Z raportu przygotowanego przez Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu dotyczącego sklepów internetowych w Polsce wynika, że coraz więcej transakcji odbywa się za pośrednictwem internetu (sklepy internetowe i aukcje internetowe). Zalet sklepów internetowych jest wiele. Z punktu widzenia klienta zaliczyć do nich można łatwość przeglądania dostępnego na stronie www asortymentu, relatywnie niższe ceny niż w tradycyjnych sklepach, łatwe formy płatności (np. przelewem czy kartą kredytową), a co najważniejsze, szybki czas dostarczenia zakupionego artykułu z miejsca siedziby sklepu do osoby kupującej. (fragment tekstu)

Information in business plays a significant role. Transmission of information in the proper place for a specified period of time improves the efficiency of the company. Fast pace of the transfer from the payer to the recipient requires an adequate management information. In this article the author presented the relationship between information items and the actual movement. They were presented from the point of view of the customer and the company pursues an order. There were presented trends in the sector of Express transport. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. 165 tys. paczek na godzinę, Logistyka a jakość, 02/2006.
  2. Elektroniczna gospodarka w Polsce RAPORT 2006, Praca zbiorowa, red. M. Kraska, Biblioteka Logistyka, Poznań 2007.
  3. http://e-fakty.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=5130&Itemid=77.
  4. Informacja o zleceniu, Logistyka a jakość, 05/2006.
  5. Jurczak M., Pomarańczowa ewolucja, Logistyka a jakość, 06/2007.
  6. Jurczak M., Pozycja krajowego monopolisty a rozwój krajowego rynku przesyłek, Logistyka a jakość, 04/2008.
  7. Kawa A., Rynek KEP w Polsce, Logistyka 05/2008.
  8. Kraska M., Sklepy internetowe w Polsce, ILiM 2008.
  9. Logistyka w Polsce RAPORT 2007, Praca zbiorowa, red. I. Fechner, G. Szyszka, Biblioteka Logistyka, Poznań 2008.
  10. Przesyłka rejestrowana, Logistyka a jakość, 01/2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu