BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Glinkowska Beata (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Rynek usług pocztowych w Polsce na przykładzie przedsiębiorstwa państwowego Poczta Polska- kierunki zmian
Polish Postal Service Market Exemplified by the State Enterprise 'Poczta Polska' -Changes Trends
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 35, cz.2, s. 353-367, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.2
Słowa kluczowe
Usługi pocztowe, Przedsiębiorstwo państwowe
Postal services, State enterprises
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
Poczta Polska
Abstrakt
Poczta Polska należy do niewielu instytucji, które potrafiły w każdych warunkach burzliwej historii znaleźć miejsce dla siebie i przetrwać, nie tracąc nic ze swego znaczenia i charakteru. Zmiany na Poczcie następują cały czas, ale odbywają się one w taki sposób, aby klient tego nie odczuł. Codziennie też poczta poszerza swoje usługi, oferując klientom korzystne warunki oraz powszechną dostępność do swoich placówek i usług. (fragment tekstu)

This article characterises Polish postal service market with the main role of the state enterprise 'Poczta Polska'. It contains this market's basic data, taking into consideration changes trends connected with The European Union requirements and competition threats. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Bołtryk M., Tychowski B., Kurierzy stanęli do wyścigu, Puls Biznesu z dn. 18.09.2003.
  2. Chronowski T., Poczta Polska, COR, www.pocztapolska.pl, 20.04.2004 rok.
  3. Daszkowska A., Glejbicka B., Rynek usług pocztowych w procesie globalizacji [w:] Operatorzy narodowi na europejskim rynku pocztowym-doświadczenia i perspektywy, IX Sympozjum Poczty Polskiej, Szczecin 2002.
  4. Kaczmarek B., System Zarządzania Pocztą Polską [w:] Tradycja i współczesność w metodologicznym nurcie zarządzania (pod red. J. Czekaja), AE, Kraków 2007.
  5. Materiały wewnętrzne Poczty Polskiej oraz informacje własne uzyskane w wyniku wywiadu z kadrą kierowniczą ppup Poczta Polska.
  6. Ministerstwo Transportu, Raport SP III.1, Warszawa 2006 strona www.dhl.pl
  7. Projekt ustawy o komercjalizacji państwowego przedsiębiorstwa użyteczności publicznej "Poczta Polska" z dnia 26 kwietnia 2007 roku, Druk 1688, nr RM 10- 16-07.
  8. Strona www.dhl.pl
  9. Wolska G., Wpływ konkurencji na rozwój rynku usług pocztowych, [w:] Informacja Pocztowa nr 6'2005, red. Centrum Infrastruktury, Wydział Techniki i Technologii, Warszawa, Wydział Poligrafii CI, Wrocław.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu