BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Boguszewicz - Kreft Monika (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
AMAZON - lider kreowania doświadczeń na rynku nowych mediów
Amazon - the Leader in Creating Experience on the Market of New Media
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 35, cz.2, s. 505-517, bibliogr. 27 poz.
Tytuł własny numeru
Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.2
Słowa kluczowe
Media, Liderzy biznesu
Media, Business leaders
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Pomimo ogromnego dorobku naukowego marketingu, powszechnego przekonania przedsiębiorców o konieczności zaspokajania potrzeb konsumentów i witalnej roli lojalności klientów w sukcesie przedsiębiorstwa, na rynku dominują przeciętne produkty materialne i usługi. W wielu publikacjach powtarza się opinia, że zazwyczaj trudno klientom przypomnieć sobie jakiś kontakt z organizacją na rynku, który wyróżniłby ją pozytywnie i znacząco na tle innych podmiotów gospodarczych. O takich usługach, nawet, jeżeli nie mają do nich zastrzeżeń, klienci jednak szybko zapominają i nie wpływają one na ich lojalność. (fragment tekstu)

Increasing influence of so called new media on economic relations manifests in the era of growing competition by rapid flow of information, possible owing to development in communication technology. As a result products differ less, and time from introducing an innovation to the market and its imitation becomes radically shorter. At the same time on the developed markets consumers take functional features and advantages of products, as well as their quality adequate to price for granted. Among all those problems, some new theoretical concepts of marketing are developed, one of which, particularly relevant, getting more attraction is experience marketing. An example of pioneering solutions of Amazon.com shows how creating memorable experiences and personalized offers - key elements of experience marketing - influence on firm position. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Amazon Offers 'Frustration-Free' Packaging, "TWICE: This Week in Consumer Electronics", 11/17/2008, Vol. 23, Issue 24.
  2. Baron S., Harris K., Services Marketing. Text and Cases, Palgrave, Great Britain 2003.
  3. Bezos J., "Preview Publishers Weekly", 12/8/2008, Vol. 255 Issue 49.
  4. Carbone L. P., Clued In. How To Keep Customers Coming Back Again and Again, FT Prentice Hall , Upper Saddle River 2004.
  5. Experience Marketing, "Bulletpoint", November/December 2001.
  6. Frow P., Payne A., Towards the 'perfect' customer experience, "Journal of Brand Management", 2007, Vol. 15, no. 2.
  7. Gilmore J.H., Pine II B.J., Authenticity: What Consumers Really Want, Harvard Business School Press, Boston 2007.
  8. Green H., Amazon's Amazing Fourth Quarter, "Business Week Online", 2/2/2009.
  9. Hauser E., Are you experienced?, "Promo", June 2005.
  10. How CEOs Manager Growth Agendas, "Harvard Business Review" July-August 2004.
  11. LaGesse D., A Willingness to Be Misunderstood, "U.S. News & World Report", 12/1/2008, Vol. 145, Issue 12.
  12. LaSalle D., Britton T.A., Priceless. Turning ordinary products into extraordinary experience, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts, 2003.
  13. Marcial G., Marcial: Put Amazon in Your Shopping Cart, "Business Week Online", 12/1/2008.
  14. Marconi J., Creating the Marketing Experience. New Strategies for Building Relationships with Your Target Market, Thomson, Mason 2005.
  15. Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 2000.
  16. P. C. Honebein, R.F. Cammarano, Creating Do-It-Yourself Customers, Thomson, Mason 2005.
  17. Pine B. J., Gilmore J. H., The experience economy: work is theatre and every business a stage, Harvard Business School Press, Boston 1999.
  18. Pine B.J., Peppers D., Rogers M., Do You Want to Keep Your Customer forever?, "Harvard Business Review" 73, no.2, March-April, 1995.
  19. Pine B.J., Victor B., Boynton A.C., Making Mass Customization Work, "Harvard Business Review" 71, no.5, September - October 1993.
  20. R.A. Westerbrook, Product/Consumption-Based Affective Responses and Postpurchase Processes, "Journal of Marketing Research" August 1987, Vol. 24, Issue 3.
  21. Rayport J.F., Jaworski B.J., Best Face Forward, "Harvard Business Review", December 2004, Vol. 82, Issue 12.
  22. Reichheld F.F., Najważniejszy jest wskaźnik wzrostu, "Harvard Business Review Polska", maj 2004.
  23. Schmitt B.H., Customer Experience Management, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey 2003.
  24. Shaw C., Ivens J., Building Great Customer Experiences, Palgrave MacMillan, Basingstoke 2005.
  25. Slywotzky A.J., The age of the Choiceboard, "Harvard Business Review" January- February 2000.
  26. Smith S., Wheeler J., Managing the customer experience, FT Prentice Hall, Pearson Education, London 2002.
  27. Yabroff J., Bezos J., "Newsweek", 12/29/2008, vol. 153, Issue 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu