BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tokarz Anna (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa hotelarskiego w dobie społeczeństwa informacyjnego - wybrane aspekty
The Competetive Advantage of Hospitality Enterprises in the Information Society. Selected Problems
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 35, cz.1, s. 505-513, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.1
Słowa kluczowe
Przewaga konkurencyjna, Hotelarstwo, Społeczeństwo informacyjne
Competitive advantage, Hotel industry, Information society
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu zatem jest próba wykazania, że w dobie społeczeństwa informacyjnego najważniejszym (aczkolwiek nie jedynym) czynnikiem kształtującym konkurencyjność przedsiębiorstw hotelarskich są jego pracownicy, z ich wiedzą i umiejętnościami. Konkurencyjność przedsiębiorstwa w warunkach społeczeństwa informacyjnego zdeterminowana jest przez umiejętne gromadzenie i praktyczne wykorzystanie informacji, a to z kolei zależy od kompetencji pracowników.(fragment tekstu)

The paper describes the essence and importance of competitiveness in information society. Particular attention is given to the human resources and its role in enhancing competitive advantage in hospitality enterprises.(short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamowicz J., Wolak G.: Jak być hotelarzem. Krakowska Szkoła Hotelarska, Kraków 2004.
  2. Barney J.: Firm Resources and Sustained Competetive Advantage. Journal of Management 1991, nr 17.
  3. Godziszewski M.: Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa jako źródło przewag konkurencyjnych i podstawa stosowania instrumentów konkurowania [w:] Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstw. Red. M. Stankiewicz. TNOiK Toruń 1999.
  4. Oleksyn T.: Zarządzanie kompetencjami w organizacji. Polska Fundacja Promocji Kadr, Warszawa 1999.
  5. Organizacja pracy w hotelarstwie, red. D. Pląder. Krakowska Szkoła Hotelarska, Kraków 2001.
  6. Puczkowski B.: Determinanty zarządzania kadrami w usługach hotelarskich, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn 2005.
  7. Reiljan J., Hinrikus M., Ivanov A., Key Issues in Defining ald Analysing the Competitiveness of a Country, University of Tartu, 2000.
  8. Skrzypek A.: Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa w społeczeństwie informacyjnym [w:] Uwarunkowania jakości życia w społeczeństwie informacyjnym. Red. E. Skrzypek, UMCS w Lublinie, Lublin 2007, Tom I. THE
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu