BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sidorkiewicz Marta (Uniwersytet Szczeciński), Tokarz Anna (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Internetowe systemy rezerwacji jako nowa forma dystrybucji usług hotelarskich w dobie społeczeństwa informacyjnego
Internet Reservation Systems as a New Distribution Channel for Hospitality Products in the Information Societyera
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 35, cz.1, s. 705-713, tab., bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.1
Słowa kluczowe
Dystrybucja usług, Internet, Usługi hotelowe, Hotelarstwo, Społeczeństwo informacyjne
Services distribution, Internet, Hotel services, Hotel industry, Information society
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przeobrażenia rynku usługowego zmierzają do zwiększenia konkurencyjności, którą podmioty gospodarcze mogą wypracować dzięki usprawnieniom systemów dystrybucji. W związku z taką specyfiką rynku usługowego, w założeniach artykułu zdecydowano się na poruszenie problemu nowoczesnych narzędzi dystrybucji usług hotelarskich w dobie społeczeństwa informacyjnego. Celem referatu jest zatem przedstawianie internetowych możliwości, które wspomagają sprzedaż usług hotelarskich, za szczególnym uwzględnieniem nowego narzędzia na rynku polskim o nazwie booking engine (system rezerwacji hotelowych on-line). Narzędzie to gwarantuje, dzięki swoim właściwościom, efektywną sprzedaż internetową. W dobie społeczeństwa informacyjnego, zastosowanie tego rozwiązania w branży hotelarskiej wydaje się być nieodzowne.(fragment tekstu)

The aim of the paper is to present new opportunities which enhance the sales of hospitality enterprises. A new booking engine on the Polish market is described in details.(short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Goban-Klas T., Sienkiewicz P., Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia, wyzwania, Fundacja postępu Telekomunikacji, Kraków 1999.
  2. Marketing usług turystycznych. Red. A. Panasiuk, PWN, Warszawa 2006.
  3. Nalazek M.: Nowoczesne technologie w turystyce i hotelarstwie. Hotelarz 2001, nr 8.
  4. Pieczykolan R., Informacja marketingowa, PWE, Warszawa 2005.
  5. Raport firmy PhoCusWright.
  6. Turkowski M., Marketing usług hotelarskich, PWE, Warszawa 2003.
  7. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, tekst jednolity Dz.U. 2004, nr 223, poz.2268 oraz Dz.U. 2005, nr 175, poz.1462.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu