BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szostak Daniel (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Dystrybucja online jako przejaw orientacji rynkowej przedsiębiorstw hotelarskich - wybrane zagadnienia
Online Distribution as Symptom of Market Orientation of Hotel Enterprises - Chosen Issues
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 35, cz.1, s. 693-704, bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.1
Słowa kluczowe
Kanały marketingowe, Dystrybucja usług, Orientacja rynkowa, Hotelarstwo, Usługi hotelowe
Marketing channels, Services distribution, Market orientation, Hotel industry, Hotel services
Uwagi
summ.
Abstrakt
Dystrybucja usług hotelarskich ma na celu powiązanie potencjalnych nabywców z miejscami powstawania usług tj. z danym obiektem hotelarskim. Dystrybucja w takim przypadku polega m.in. na stworzeniu skutecznego i innowacyjnego systemu opartego na rezerwacji i sprzedaży bezpośredniej. Przy organizacji tak funkcjonującej dystrybucji powinno się brać pod uwagę następujące elementy: wewnętrzne i zewnętrzne komputerowe systemy rezerwacji usług, sprawność funkcjonowania hotelowego systemu PMS (systemu zarządzającego codzienną pracą hotelu), lokalizacja obiektu hotelarskiego, długość kanału dystrybucyjnego i jego uczestnicy, asortyment świadczonych usług, segmentacja klientów, charakterystyka rynków docelowych (opracowany profil klientów).(fragment tekstu)

The article presents problems connected with the chosen marketing channels as one of important tools of managing contemporary hotel enterprises. Hotel industry is one of the basic element of tourism services. Distribution is a very important means of marketing used by all enterprises for interacting with clients who want to make purchase decisions. Thanks to marketing and distribution's communication hotel managers look for permanent and loyal clients. Online distribution is one of new innovations tools in the contemporary tourism market. A lot of hotel enterprises rest their marketing strategy on a suitable channel of distribution witch create more possibilities of market development. Information technologies (based on online distribution) are a very important tools in achieving supremacy in the tourism and hotel market. Additionally online distribution of hotel services is the way to achieve efficiency and eliminate useless intermediary levels in sale process. The development of online distribution tools leads to changes in ways of interhuman communication, improves quality of information sending and accelerates data transmission.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Burski R., Na początku był chaos, Hospitality 2008, nr 4.
  2. Hotelarstwo. Usługi-eksploatacja-zarządzanie, red. A. Panasiuk, D.Szostak, PWN, Warszawa 2008.
  3. Kotaś R., Sojak S., Rachunkowość zarządcza w hotelarstwie i gastronomii, PWN, Warszawa 1999.Marketing usług turystycznych, red. A. Panasiuk, PWN, Warszawa 2005.
  4. Nalazek M., Nowoczesne technologie w turystyce i hotelarstwie, Rynek Turystyczny, nr 13-14 2001.
  5. On-line w standardzie. Świat Hoteli 2004, nr 7.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu