BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Małachowski Andrzej (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Konwergencja rynku telekomunikacyjnego. rozwój wybranych internetowych mediów komunikacji
Convergence of the Telecommunications Market. Development of Selected Internet Communications Media.
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 35, cz.2, s. 597-617, tab., rys., bibliogr. 25 poz.
Tytuł własny numeru
Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.2
Słowa kluczowe
Rynek telekomunikacyjny, Internet, Media
Telecommunication market, Internet, Media
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Kanwą prowadzonych przez nas rozważań będą trzy autorskie artykuły z materiałów konferencji (2007, 2008) "Informacja w Społeczeństwie XXI wieku", w Olsztynie: Internet jako platforma konkurencji mediów komunikacyjnych oraz Konwergencja i hybrydyzacja mediów komunikacji a także Hiperkonkurencja operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Opublikowane (lub przygotowane do druku) w serii "Monografie i Opracowania" SGH w Warszawie. Minęło zaledwie kilkanaście miesięcy od ich przygotowania a już treści tych artykułów w znacznym stopniu się zdezaktualizowały, z uwagi na błyskotliwy postęp w dziedzinie technologii telekomunikacyjnych i teleinformatycznych, w szczególności technologii i aplikacji internetowych. Mamy tu na myśli szybkie zmiany zachodzące na rynku tych mediów komunikacji (tradycyjnych i internetowych), które są przedmiotem naszych zainteresowań: telefonii, radia i telewizji. Przewartościowania tego rynku są tak szybkie, że wprost wymuszają przeprowadzenie nowych studiów i analiz. Będziemy je prezentować w dalszej części naszych rozważań. (fragment tekstu)

This paper is devoted to the processes of convergence of communications media which have been intensifying since the beginning of the XXI century. The convergence processes, which are becoming stronger and stronger, of communications media are connected above all with their digitalisation and progress in the area of teleinformation technology. The continually increasing role and significance of the Internet, which "sucks in" all possible traditional forms of communication and which offers its own unique forms of communication, is particularly observable here. An analysis and evaluation of the development of selected communications media (telephony, radio and television) and their influence on the traditional market of those media are conducted in the discussions presented in the paper. The brilliant development of the distinguished Internet communications media leads to thorough redefinitions on the entire market of those media. A similar impact of other forms of Internet communications is observed in relation to the remaining traditional communications media. The discussions are documented with the domestic and global factual material. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Araszkiewicz M., Konsumpcja mediów. Sposoby Korzystania z mediów wśród internautów listopad- grudzień 2008, Gemius styczeń 2009, http://pliki.gemius.pl/raporty/2009/01.pdf, kwiecień 2009.
  2. Badanie Internetu, Gfk, 4.2009, http://di.com.pl/26190,0,Gfk_Internet, kwiecień 2009.
  3. Biliński K., Joost: telewizja w P2P- rusza na całego i... działa, www.pcworld.pl/news, listopad 2007.
  4. Brągoszewski P., Radio z Sieci, www.pcworld.pl/artykuly/48805, kwiecień 2009.
  5. Casad J., Świat podnosi słuchawkę, Linux Magazine, marzec 2006.
  6. Hochmuth P. 2007. VoIP, Network World, czerwiec.
  7. i-Radio bez komputera, (publ. 19.10.2007), http://nt.interia.pl/news/997, kwiecień 2009.
  8. Kto chętniej ogląda internetową telewizję?. http://wirtualnemedia.pl/document, wrzesień 2007.
  9. Kublik A. Gazprom szykuje telewizję w Internecie, www.gospodarka.gazeta.pl/IT, czerwiec 2008.
  10. Labisko A., MID czyli kieszonkowy Internet, 10 kwietnia 2008, www.polskieradio.pl/nauka/45003.html
  11. Maj M., UKE zaczyna obniżać stawki MTR, (publ. 20.01.2009), http://di.com.pl/25672, kwiecień 2009.
  12. Maj M., Połączenia F2M niepopularne mimo spadku cen, (publ. 10.04.2009), http://di.com.pl/2678, kwiecień 2009.
  13. Maj M. Skype i IBM podejmują współpracę, (publ.19.01.2009), http://di.com.pl/2565, kwiecień 2009.
  14. Maj M. Skype dla SIP - ukłon w stronę firm, (publ. 24.03.2009), http://di.com.pl/2584, kwiecień 2009.
  15. Małachowski A., Środowisko wirtualnego klienta, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2005.
  16. Małachowski A., Internet jako platforma konkurencji mediów komunikacyjnych, mat. konf. "Informacja w społeczeństwie XXI wieku", Olsztyn 21-22 czerwca 2008.
  17. Małachowski A., Konwergencja i hybrydyzacja mediów komunikacji, mat. konf. "Informacja w społeczeństwie XXI wieku', Olsztyn 2006, [w:] Goliński J., Krauze K., Współczesne aspekty informacji, SGH Warszawa 2008.
  18. Małachowski A., Hiperkonkurencja operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, mat. konf. "Informacja w społeczeństwie XXI wieku", Olsztyn 2007.
  19. Nowe media, Informacja z serwisu www.nowemedia.pl, maj 2007.
  20. Murawski J., Lemańska M. , Zielone światło dla cyfrowej rewolucji w telewizji, www.rzeczpospolita.pl, luty 2007.
  21. Poznański P., Popularna komórka, www.gazetawyborcza.pl, czerwiec 2007.
  22. Prawdziwe tanie dzwonienie, Businessman.pl , kwiecień 2008.
  23. Radia w realu według badań styczeń-marzec 2009, Mediarun, http://wiadomości.mediarun.pl/news/3614, kwiecień 2009.
  24. Stasiak P.,Trzej na platformie, www.polityka.pl, maj 2007.
  25. Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach, gospodarstwach domowych i przez osoby prywatne w 2008 r., raport GUS, www.stat.gov.pl/cps/rde/gus, kwiecień 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu