BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Windekilde Iwona (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Wpływ modeli biznesowych na stopień adaptacji usług rozsiewczej telewizji mobilnej
The Influence of Business Model on the Degree of Adoption of Mobile Broadcast TV Services
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 35, cz.2, s. 681-694, tab., rys., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju. Cz.2
Słowa kluczowe
Modele biznesowe, Usługi, Telewizja
Business models, Services, Television
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Telewizja mobilna to przykład konwergencji telekomunikacyjnych i elektronicznych środków masowego przekazu i dlatego temat ten przyciąga wiele uwagi. W oczach niektórych obserwatorów, sam fakt, iż telewizja mobilna jest przykładem konwergencji jest argumentem samym w sobie przemawiającym za jej sukcesem. W rzeczywistości jednak tak nie jest. Sukces lub porażka telewizji mobilnej musi zostać dowiedziona na rynku i dlatego istotnym celem tego artykułu jest przyczynienie się do realistycznej oceny rozwoju telewizji mobilnej na świecie. Biorąc pod uwagę stan obecny, należy przyznać, że telewizja mobilna nie odniosła sukcesu. Nawet sukcesy Korei i Japonii są mniej spektakularne, gdy przyjrzeć im się z bliska. Pomimo tego, iż na rynku funkcjonuje wiele podmiotów świadczących usługi rozsiewczej telewizji mobilnej, to żaden z nich nie osiągnął przychodów pozwalających na pokrycie bieżących kosztów ich nadawania. Nikt nie jest również w stanie przewidzieć, w jakim tempie ten rynek będzie się rozwijał i który model biznesowy będzie właściwy. Analizując różne rynki, na których wprowadzono usługi telewizji mobilnej, trudno jest wskazać najbardziej lukratywny rynek. Należy przyznać, iż przyszłość telewizji mobilnej jest niepewna. (fragment tekstu)

In most of the European countries, mobile TV broadcasting market is in its infancy and mobile network operators, broadcasters, content providers and other players are still looking for the best business models. There are many opportunities for each player but there are also many threats which need to be overcome, depending on the particular business models and strategies each of them employs. This paper examines ongoing international trends in the mobile TV broadcasting market related to the various business models, new services offers and user preferences. The paper ends with a discussion on the future business models and factors that could influence a faster take up of mobile TV broadcasting. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. R. V. Ducey, M. R. Fratrik, J. S. Kraemer, Broadcasters' competitive advantages in the mobile video marketplace, July 29, 2008.
  2. Mobile Broadcast Business Models, Country-specific Implementations, BMCO Forum, February 2009.
  3. M. Falch, A. Fleury, I. Windekilde, State of the art - Country studies, Converged Advanced Mobile Media Platform, Deliverable D 4.1., February 2009.
  4. Y.H. Kim, T-DMB and its Convergence with Telecommunication, University of Seoul, Next-Generation Digital Broadcasting Standards Forum (NGBF).
  5. Sustainable Economic of Mobile TV services, 2nd white paper, UMTS/GSM Work Group, Jan 2008.
  6. S. Kim, Korean Lessons from deployment of Mobile TV, Media Economics Research Team, ETRI, December 2008.
  7. MediaFlo, Creating a Mobile Broadcast Platform, The MediaFLO™ System Product Overview, 2008.
  8. T-DMB White Paper, ETRI, Korea.
  9. Berger, DVB-H in Austria, Telecommunications Research Center Vienna, November 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu