BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Korzeniowska Anna (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)
Tytuł
Wybrane problemy stosowania outsourcingu przez banki
Selected Problems of the Bank Outsourcing Usage
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 38, s. 314-320, rys.
Tytuł własny numeru
Finanse 2009 - Teoria i praktyka Bankowość
Słowa kluczowe
Outsourcing, Banki
Outsourcing, Banks
Uwagi
summ.
Abstrakt
Różnorodność rodzajów outsourcingu, zakres możliwych do obejmowania nim działań1 oraz liczne zalety2 powodują, że banki wykazują duże zainteresowanie jego stosowaniem. Poszczególne podmioty różnią się jednak zakresem stosowania outsourcingu. Część banków stosuje outsourcing we wszystkich możliwych obszarach swojej działalności, inne realizują we własnym zakresie nawet takie czynności, które większość podmiotów wydziela na zewnątrz. Różnice w zakresie stosowania outsourcingu w bankach wynikają m.in. ze zjawisk, które przyczyniają się lub wymuszają jego rozwój, ewentualnie stanowią przeszkodę w jego stosowaniu. Do zjawisk tych zaliczyć należy: działania banku centralnego, zmiany zachodzące na rynku produktów finansowych oraz uregulowania prawne. (fragment tekstu)

Banks using the outsourcing meet wide variety of problems. The most important outward problems are: the transitions at the financial market and the regulations. Their impact on the outsourcing usage in banks is double. They can either limit or broaden the usage of the outsourcing. By monopolizing the suppliers market, for example because of stipulations according to the size of suppliers or used technology they limit the outsourcing and make it more expensive. But in some conditions these problems make banks, especially when they want to avoid costs, to use the outsourcing to take up an extremely new technology or to adapt to the regulations. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. M. Trocki: Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej. PWE, Warszawa 2001, s. 55.
  2. D. Brown, S. Wilson: The Black Book of Outsourcing. How to Manage the Changes, Challenges, and Opportunities. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey 2005, s. 37.
  3. M. Pokojska: Oszczędnie, ale czy bezpiecznie. "CFO", 2007, artykuł z serwisu www.idg.pl.
  4. I.D. Bartczak, A. Pyka: Postawy banków wobec outsourcingu - wyniki badania. [W:] Outsourcing w bankach - szanse, bariery, dylematy. International Data Group Poland SA, Warszawa listopad 2005 r.
  5. J. Lewandowski: Dziel i rządź... prowizjami. "Gazeta Ubezpieczeniowa" z 16 maja 2006 r.
  6. M. Matusiak: Najważniejszy partner. "Gazeta Bankowa" 2007, nr II.
  7. S. Niemierka, L. Kryszkiewicz: Ocenić ryzyko w banku - odpowiedź na artykuł "Gazety Bankowej", www.nbp.pl.
  8. D. Zbytniewski: Pożegnanie z gotówką? "Gazeta Bankowa" z 11 grudnia 2006 r.
  9. P. Pietkun: SWIFT w outsourcingu. "Gazeta Bankowa" 2007, nr 30, s. 27
  10. P. Pietkuna, "SWIFT w outsourcingu". "Gazeta Bankowa" 2007, nr 44, s. 62.
  11. J. Harasim: Bankowość detaliczna w Polsce. CeDeWu, Warszawa 2005, s. 228.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu