BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Eider Jerzy (Uniwersytet Szczeciński), Sieńko-Awierianów Elżbieta (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Nowe produkty na rynku turystyki uzdrowiskowej
New Products in the Market for Resort Tourism
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2014, nr 6, s. 198-206, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Turystyka zdrowotna, Lecznictwo uzdrowiskowe, Produkt turystyczny, Rozwój turystyki
Health tourism, Health spa, Tourist product, Tourism development
Uwagi
streszcz., summ., rez.
Firma/Organizacja
Uzdrowisko Świnoujście S.A.
Abstrakt
Moda na zdrowy styl życia oraz starzenie się społeczeństwa powodują wzrost znaczenia turystyki zdrowotnej, do której zaliczamy turystykę uzdrowiskową. Turystyka uzdrowiskowa może w istotny sposób wspomóc rozwój turystyki, zapewniając dynamiczny rozwój miejscowości uzdrowiskowych. Przyszłość wielu polskich uzdrowisk leży w odchodzeniu od wyłącznie leczniczo-zabiegowego profilu terapii i wprowadzeniu nowych usług. Celem pracy było przedstawienie nowych produktów turystyki uzdrowiskowej, wprowadzanych w uzdrowisku Świnoujście S.A. oraz wykazanie jaki wpływ mają one na zmieniającą się strukturę turystów uzdrowiskowych. Badania wykazały, że kuracjusze komercyjni, w pełni finansujący swój pobyt, którzy odwiedzili obiekty Uzdrowiska Świnoujście S.A. w latach 2011-2013, stanowili prawie 23% turystów uzdrowiskowych. Byli to w większości Polacy (ponad 75%), reprezentujący głównie województwa: lubuskie, wielkopolskie, dolnośląskie i śląskie, korzystający przeważnie z pakietów: dla seniora oraz kardiologicznego, trwających 7 i 14 dni. (abstrakt oryginalny)

The fashion for healthy lifestyle and ageing of the society cause the growth of importance of health tourism which includes spa tourism. Spa tourism may substantially support tourism development, ensuring a dynamic development of resort localities. The future of many Polish resorts in in the departure from the exclusively medical and procedural profile of therapy and in introduction of new services. An aim of the study was to present the new products of spa tourism, being introduced in the resort Świnoujście S.A., as well as to indicate what impact they have on the changing structure of spa tourists. The surveys showed that commercial spa clients, fully financing their stay, who visited the facilities of the resort Świnoujście S.A in 2011-2013, accounted for almost 23% of spa tourists. They were mostly Poles (more than 75%), representing mainly the following provinces: Lubuskie, Wielkopolskie, Dolnośląskie and Śląskie, using primarily the packages for the senior and the cardiologic ones, lasting 7 and 14 days. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Deluga W. (2013), Konkurencja jako czynnik podwyższania jakości usług sanatoryjnych, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 784, seria "Ekonomiczne Problemy Turystyki", nr 3(23).
  2. Gieremek, K., Dec, L. (2007), Zmęczenie i regeneracja sił. Odnowa biologiczna. AWF, Katowice. Górka J., Wartecka-Ważyńska A. (2013), Stan obecny i możliwości rozwoju turystyki uzdrowiskowej w Polsce, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 784, seria "Ekonomiczne Problemy Turystyki", nr 3(23).
  3. Kotarski D. (2013), Specyfika popytu restytucyjnego na usługi sanatoryjne, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 784, seria "Ekonomiczne Problemy Turystyki", nr 3(23).
  4. Lewandowska A. (2007), Turystyka uzdrowiskowa. Materiały do studiowania, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Szczecin.
  5. Meyer B., Borun M. (2013), Fundacja Kołobrzeg Polskie Centrum Spa jako przykład współpracy podmiotów na rzecz rozwoju turystyki uzdrowiskowej, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 784, seria "Ekonomiczne Problemy Turystyki", nr 3(23).
  6. Osiński W. (2002), Aktywność fizyczna podejmowana przez osoby w wieku starszym, "Antropomotoryka", nr 24.
  7. Osiński W., Szeklicki R. (2012), Rozwój gerokinezjologii: jedno z najpilniejszych wezwań dla nauk o kulturze fizycznej, (w:) Maciaszek J., Szeklicki R., Osiński W. (red.), Aktywność fizyczna w wieku starszym w badaniach naukowych (potrzeby i korzyści), Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
  8. Panasiuk A. (2013), Miejsce turystyki uzdrowiskowej w strukturze rynku turystycznego, " Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 784, seria "Ekonomiczne Problemy Turystyki", nr 3(23).
  9. Pilch T., Bauman T. (2010), Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.
  10. Ponikowska I. (2001), Podstawy kliniczne balneologii i medycyny fizykalnej, "Służba Zdrowia", nr 63-66.
  11. Stankiewicz B., Lewicki W. (2013), Analiza konkurencyjności sprzedaży w sektorze usług turystyki uzdrowiskowej regionu, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 784, seria "Ekonomiczne Problemy Turystyki", nr 3(23).
  12. Straburzyńska-Lupa, A., Straburzyński, G. (2007), Fizjoterapia, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa.
  13. Strategia rozwoju turystyki w województwie zachodniopomorskim do 2015 roku (2005/2006; 2008/2010), Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Warszawa - Szczecin - Koszalin.
  14. Sygit M., Sygit K. (2008), Wychowanie zdrowotne, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  15. Trojanowska A. (2011), Znaczenie badań nad jakością życia w medycynie, "Zdrowie Publiczne", nr 121 (1).
  16. Urbańska J. (2010), Zmęczenie życiem codziennym. Środowiskowe i zdrowotne uwarunkowania oraz możliwości redukcji w sanatorium, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.
  17. http://www2.mz.gov.pl/wwwfiles/ma_struktura/docs/zakladyleczuzdrow_201208300926.pdf.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu