BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kęprowska Urszula (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Zastosowanie marketingu mobilnego w branży turystycznej
Application of Mobile Marketing in the Tourist Branch
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2014, nr 6, s. 207-220, rys., wykr., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Marketing mobilny, Technologie mobilne, Promocja usług turystycznych, Turystyka
Mobile marketing, Mobile technologies, Promotion of tourist services, Tourism
Uwagi
streszcz., summ., rez.
Abstrakt
Marketing mobilny staje się ważnym elementem w tworzeniu odpowiedniej strategii marketingowej w branży turystycznej. Wśród konsumentów rośnie trend korzystania z nowoczesnych technologii w życiu codziennym. Stale zwiększa się liczba miejsc turystycznych wykorzystujących nowe technologie i rozwiązania w celu promowania swoich produktów turystycznych i usług. Publikacja ma na celu przybliżenie technologii mobilnych oraz możliwości, które wynikają z ich zastosowania w turystyce. Niniejsze opracowanie określa istotę marketingu mobilnego jako nowej strategii promocji produktów i usług turystycznych. Analiza urządzeń mobilnych oraz możliwości ich wykorzystania pozwalają stwierdzić, że aplikacje mobilne mogą być kluczowym narzędziem marketingu przez natychmiastowe wysyłanie wiadomości do konsumentów w odpowiednim czasie oraz w odpowiednim miejscu. Liczba urządzeń mobilnych stale rośnie, dlatego też stały się one odpowiednim narzędziem do promowania produktów i usług turystycznych. (abstrakt oryginalny)

Mobile marketing becomes an important element in creating an adequate marketing strategy in the tourist branch. Among consumers, there grows the trend of use modern technologies in their daily life. There is constantly growing the number of tourist venues making use of new technologies and solutions for promoting their tourist products and services. The publication is aimed at bringing closer mobile technologies and the opportunities issuing from application thereof in tourism. This study describes the essence of mobile marketing as a new strategy of promoting tourist products and services. An analysis of mobile devices and the possibilities of use thereof allow stating that mobile applications may be the key tool of marketing owing to an immediate sending news to consumers in due time and in due place. The number of mobile devices is still growing; hence they have become an adequate tool for promoting tourist products and services. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. AccuWeatherdlaAndroida (2014), https://play.google.com/store/apps/details?id=com.accuweather.android&hl=pl [dostęp: 30.04.2014].
  2. Gdansk4u Mobile, http://www.gdansk4u.pl/mobile [dostęp: 30.04.2014].
  3. KAYAK Flights, Hotels & Cars, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kayak.android [dostęp: 30.04.2014].
  4. LeppäniemiM., Sinisalo J., Karjaluoto H. (2006), A review of mobile marketing research. International, "Journal of Mobile Marketing", No. 1(1).
  5. Marketing mobilny w 2012 r. (2012), Raport, http://www.interaktywnie.com [dostęp: 30.04.2014].
  6. Mobile Marketing Association (2009), MMA Updates Definition of Mobile Marketing, http://www.mmaglobal.com/news/mma-updates-definition-mobile-marketing [dostęp: 30.04.2014].
  7. Odkoduj Łódź (2014), http://mobilems.pl/projekty/ [dostęp: 30.04.2014].
  8. Pakulski M., Ring M. (2011), Polski rynek mobilny. (w:) Błaszczykiewicz D. (red.), Raport Mobile 2011, Internet Standard.
  9. Pelau C., Zegreanu P. (2010), Mobile Marketing - The Marketing For The Next Generation, "Management & Marketing", Vol. 5, No. 2.
  10. Rayfield D. (2010), Get Your Business Moving: 9 types of Mobile marketing, http://harpsocial.com/2010/03/get-your-business-moving-9-types-of-mobile-marketing/ [dostęp: 30.04.2014].
  11. Scharl A., Dickinger A., Murphy J. (2005), Diffusion and success factors of mobile marketing, Electronic Commerce Research and Applications, https://www.ecoresearch.net/download/publications/05-ecra.pdf [dostęp: 30.04.2014].
  12. TripAdvisor (2014) https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tripadvisor.tripadvisor&hl=pl [dostęp: 30.04.2014].
  13. Tripomatic Travel Guide & Maps (2014), https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tripomatic [dostęp: 30.04.2014].
  14. Yaniv G. (2008), Sold on Mobile Marketing: Effective Wireless Carrier Mobile Advertising and How toMake it Even More So, "International Journal of Mobile Marketing", Vol. 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu