BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pełka Marcin (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Zastosowanie analizy unfolding w ocenie preferencji uczniów szkoły policealnej
Application of Unfolding Analysis in the Evaluation of College Students Preferences
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Ekonometria (27), 2009, nr 84, s. 41-48, tab., rys., bibliogr. 5 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Econometrics
Tytuł własny numeru
Zastosowania metod ilościowych
Słowa kluczowe
Skalowanie wielowymiarowe, Preferencje konsumenta, Algorytmy, Studenci
Multidimensional scaling, Consumer preferences, Algorithms, Students
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
W artykule przedstawiono analizę unfolding preferencji uczniów szkoły policealnej. W tym celu zaprezentowano podstawowe pojęcia z zakresu analizy unfolding. W części empirycznej przedstawiono i porównano wyniki analizy unfolding otrzymane z wykorzystaniem algorytmów SMACOF i PREFSCAL. (abstrakt oryginalny)

The paper presents the application of unfolding analysis of college students preferences. To obtain such a goal basic terms of unfolding analysis are presented. In the empirical part of the paper the results of unfolding analysis obtained by applying SMACOF and PREFSCAL algorithms are presented and compared. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Borg I., Groenen P.J.F., Modern Multidimensional Scaling. Theory and Applications, Springer-Verlag, New York 2005.
  2. Cox T.F., Cox M.A.A., Multidimensional Scaling. Second Edition, Chapman and Hall, London 2000.
  3. Lattin J., Carroll J.D., Green P.E., Analyzing Multivariate Data, Thomson Learning, Toronto 2003.
  4. Zaborski A., Identyfikacja czynników determinujących preferencje konsumentów z wykorzystaniem analizy unfolding, [w:] K. Jajuga, M. Walesiak, Taksonomia 10, Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania, AE, Wrocław 2003, s. 185-194.
  5. Zaborski A., Skalowanie wielowymiarowe w badaniach marketingowych, AE, Wrocław 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
1507-3866
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu