BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wojewódzka-Król Krystyna (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Czas w procesie rozwoju współczesnej infrastruktury transportu
Time Factor in Modern Transport Infrastructure Development
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 32, s. 181-189, rys., bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Finansowanie rozwoju transportu europejskiego
Słowa kluczowe
Infrastruktura transportu
Transport infrastructure
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wydłużająca się realizacja infrastruktury wschód-zachód w Polsce spowodowała wprowadzenie rozwiązania zastępczego wobec tranzytu, tzn. połączeń promowych, które, przy obecnych tendencjach rozwoju żeglugi bliskiego zasięgu (SSS), mogą trwale ograniczyć popyt na przewozy tranzytowe w kierunku wschód-zachód, z wszelkimi tego konsekwencjami dla rozwiązań infrastrukturalnych. Oddany kilka lat temu do eksploatacji most wantowy nad Martwą Wisłą wykorzystywany jest w niewielkim stopniu, w związku z naruszeniem zasady niepodzielności inwestycji infrastrukturalnych. Brakuje bowiem inwestycji komplementarnych. (fragment tekstu)

Infrastructural investments have always been characterized by long preparation and implementation periods, often exceeding the planned time of construction, which is related to specific features of transport infrastructure. Current changes to the world economy, modern technologies and technological progress, as well as fast development of logistics have led to the situation where the economy makes the infrastructure development accelerate significantly. On the other hand, the progress in construction industry makes it possible to satisfy such needs of modern economies. In Poland, it seems that such needs of the economy are not addressed adequately in the development of transport infrastructure. There are many reasons for such a situation, including continually changing ideas about transport development, lack of clear priorities, lack of comprehensive planning perspective and fast growing bureaucracy. Consequently, it is hard to accept the lagging transport infrastructure development in Poland. The negative effects of delays in launching investments and long time of implementation can be observed in many branches of the economy. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. EU Energy and Transport in Figures 2006. Luxemburg 2007.
  2. Frey R.: Infrastruktur. Tubingen 1970.
  3. Grzywacz W.: Infrastruktura transportu. WKiŁ, Warszawa 1982.
  4. Knieper K.F..: Wettbewerbsverzerrungen in der Yerkehrswirtschaft bei finanzieller Eigenstdndigkeit der Infrastruktur. Gottingen 1966.
  5. Rozwój infrastruktury transportu. Pr. zbiór, pod red. K. Wojewódzkiej-Król. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu