BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czetwertyński Sławomir (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Implikacje internetowej bańki spekulacyjnej w dobie sieciowych rynków kapitałowych
The Implications of the Dot-com Bubble in the Age of Network Capital Markets
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki o Finansach (4), 2010, nr 127, s. 163-177, tab., rys., bibliogr. 29 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Financial Sciences
Słowa kluczowe
Bańka spekulacyjna, Internet, Rynek kapitałowy
Economic bubble, Internet, Capital market
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule podjęto próbę oceny implikacji internetowej bańki spekulacyjnej w dekadę po jej "pęknięciu". Przedstawiono tu przebieg kształtowania się bańki spekulacyjnej na przykładzie spółek określanych mianem dot.comów. Zajęto się również identyfikacją możliwych źródeł jej powstania i poszukiwano odpowiedzi na pytanie odnośnie do pozytywnych i negatywnych skutków jej zaistnienia. W ostatniej części artykułu omówiono wpływ bańki internetowej na aktualny kształt branży internetowej. (abstrakt oryginalny)

The article attempts to evaluate the implications of the dot-com bubble a decade after its burst. It also presents the boom and bust of the speculative bubble using the example of companies referred to as dot-com. The author attempts to identify the sources of the bubble origin and answer the questions about positive and negative consequences of its occurrence. The last part of the article discusses the impact of the dot-com bubble on the current shape of the Internet industry. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Akerlof G.A., The market for "lemons": quality uncertainty and the market mechanism, "The Quarterly Journal of Economics" 1970 nr 84 (3).
  2. Barboza D., Measuring floor space and cyberspace "The New York Times" 1999 nr z dnia 10 stycznia 1999 r.
  3. Begg D., Fischer S., Dornbusch R., Mikroekonomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  4. Carpenter, P., e-brands - kreowanie marki w Internecie, WIG-Press, Warszawa 2001.
  5. Castells M., Galaktyka Internetu: Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2003.
  6. Castells M., Wiek informacji: ekonomia, społeczeństwo i kultura (Tom I Społeczeństwo sieci), Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  7. Dornbusch R., Growth forever "The Wall Street Journal" 1998 nr z dnia 30 lipca.
  8. Frank R.H., Dlaczego piloci kamikadze zakładali hełmy? Czyli ekonomia bez tajemnic, Wydawnictwo Literacki, Kraków 2009.
  9. Google Inc., Google Annual Report 2004, Google Inc., Mountain View 2005.
  10. Google Inc., Google Annual Report 2005, Google Inc., Mountain View 2006.
  11. Google Inc., Google Annual Report 2006, Google Inc., Mountain View 2007.
  12. Google Inc., Google Annual Report 2007, Google Inc., Mountain View 2008.
  13. Google Inc., Google Annual Report 2008, Google Inc., Mountain View 2009.
  14. Google Inc., Google finance CDNOW Inc., pobrano 18 stycznia 2010 z lokalizacji Google finance: http://www.google.com/finance?q=CDnow+Inc.
  15. Google Inc., Google finance iVillage Inc., pobrano 18 stycznia 2010 z lokalizacji Google finance: http://www.google.com/finance?cid=15100487.
  16. Kelly K., Nowe reguły nowej ekonomii, WIG-Press, Warszawa 2001.
  17. Marc Andreessen's life as a 'golden geek': from mosaic to netscape to opsware to ... ning?, "Knight Ridder Tribune Bussines News" 2007 nr z dnia 24 lipca.
  18. Marczak K., Piech K., Cykle koniunkturalne: ujęcie historyczne i przegląd głównych teorii, [w:] Koniunktura gospodarcza. Od bańki internetowej do kryzysu subprime, red. J. Czech-Rogosz, J. Pietrucha, R. Żelezny, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2009.
  19. Microsoft Corp., The History of Microsoft-1975, pobrano 17 stycznia 2010 (utworzono 4 lutego 2009) z lokalizacji The History of Microsoft: http://channel9.msdn.com/shows/History/The-History-of-Microsoft-1975/.
  20. Net Applications, Browser Market Share (grudzień 2009), pobrano styczeń 17 stycznia 2010 z lokalizacji Market Share Home: http://marketshare.hitslink.com/browser-market-share.aspx?qprid=0.
  21. Net Applications, Operating System Market Share (grudzień 2009), pobrano 17 stycznia 2010 z lokalizacji Market Share Home: http://marketshare.hitslink.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=8.
  22. Net Applications, Search Engine Market Share (grudzień 2009), pobrano 18 stycznia 2010 z lokalizacji Market Share Home: http://www.netmarketshare.com/search-engine-market-share.aspx?qprid=4.
  23. Quittner J., Browser madness, "Time" nr 8 (z dnia 21 sierpnia 1995 r.).
  24. The NASDAQ OMX Grup Inc., 2008 Annual Report, The NASDAQ OMX Grup Inc., New York 2009.
  25. The NASDAQ OMX Grup Inc, Interactive Stock Chart - (GOOG), pobrano 18 stycznia 2010 r. z lokalizacji NASDAQ: http://www.nasdaq.com/aspx/dynamic_charting.aspx?symbol=GOOG&selected=GOOG.
  26. The NASDAQ OMX Grup Inc., Interactive Stock Chart - (IXNDX), pobrano 12 stycznia 2010 r. z lokalizacji NASDAQ: http://www.nasdaq.com/aspx/dynamic_charting.aspx?symbol=IXNDX&selected=IXNDX.
  27. The NASDAQ OMX Grup Inc., Interactive Stock Chart - (MSFT), pobrano 17 stycznia 2010 r. z lokalizacji NASDAQ: http://www.nasdaq.com/aspx/dynamic_charting.aspx?symbol=MS- -FT&selected=MSFT.
  28. Thurow L.C., Powiększanie bogactwa, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
  29. Times Newspapers Ltd., Anatole Kaletsky, pobrano 9 stycznia 2010 r. z lokalizacji Times Online: http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/columnists/anatole_kaletsky/.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
2080-5993
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu