BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Markowski Krzysztof (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II)
Tytuł
Zaufanie i jego wpływ na sukces w biznesie
A Role of Trust in Achieving Business Success
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 45, s. 405-414, rys., bibliogr. 19 poz.
Tytuł własny numeru
Nowoczesna administracja publiczna
Słowa kluczowe
Zaufanie, Sukces przedsiębiorstwa
Trust, Success of the company
Uwagi
summ.
Abstrakt
Codziennie menedżerowie wielu firm podejmują decyzje, które wpływają zarówno na losy zarządzanego przedsiębiorstwa, jak również na ich własne kariery. To czy odniosą sukces, w dużym stopniu zależy od ich zdolności skutecznego wykorzystania władzy, wpływów i umiejętności perswazji w celu przekonania swoich współpracowników i podwładnych do własnych pomysłów oraz realizacji stojących przed nimi wyzwań i projektów. Od każdego menedżera oczekuje się przede wszystkim tego, aby był skuteczny, czyli doprowadził do zrobienia tego, co należy. Skuteczność jest narzędziem, które może pomóc w osiągnięciu lepszych rezultatów przy wykorzystaniu dostępnych zasobów zdolności i wiedzy. Samo kierowanie ludźmi to zbyt mało by być uważanym za skutecznego przywódcę. Skuteczność menedżera jest jednym z podstawowych wymagań w grze o efektywność organizacji i sama w sobie stanowi wkład w jej budowanie. By być skutecznym menedżer musi wywierać wpływ na zdolność organizacji do osiągania celów. W rezultacie tego staje się ona zdolna zarówno do lepszego funkcjonowania jak również do robienia wielu rzeczy, których nie robiła do tej pory, a także do realizowania nowych celów. (fragment tekstu)

Manager needs lo effectively set goals, organize, motivate subordinates to be productive, evaluate them fairly and help them to develop talents. In Goleman's opinion manager can be effective if he or she is emotionally intelligent. However a key element of effective management is trust. The way in which manager is perceived by subordinates, depends on his or her rightness and honesty which influences their level of trust lo manager. Therefore the level of trust impacts the size of effects that manager can achieve in organization. The article describes how trust impacts employees performance and how manager should behave in order to build trust effectively. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartolome F., Nikt nie ufa szefowi, [w:] R.G. Nichols, Efektywna komunikacja, Onepress, Gliwice 2005.
  2. C'ovey S.R., 7 nawyków skutecznego działania, Dom Wydawniczy Rebis Sp. z o o., Warszawa 2007.
  3. Covey R., 8 nawyk. Od efektywności do wielkości i odbycia własnego głosu, Dom Wydawniczy Rebis Sp. z o. o., Poznań 2005.
  4. Covey R., Komun i kac/a syn erg i cz na, [w:] J. Stewart (red.), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się miedzy ludźmi, PWN, Warszawa 2005.
  5. Drucker P.F., Myśli przewodnie Druckera, MT Biznes, Warszawa 2002.
  6. Drucker P.F., Menedżer skuteczny, AE w Krakowie, Kraków 1994.
  7. Drucker P.F., Praktyka zarządzania, AE w Krakowie, Kraków 1994.
  8. Goleman D., Co czyni cię przywódcą? "Harvard Business Review Polska" 2004, nr 12.
  9. Goleman D., Przywództwo, które przynosi efekty, "Harvard Business Review Polska" 2004, nr 22.
  10. Goleman D., Boyatzis R., McKee A., Naturalne przywództwo. Odkrywanie mocy inteligencji emocjonalnej, Jacek Santorski Wydawnictwo Biznesowe, Warszawa 2000.
  11. McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, GWP, Gdańsk 2007.
  12. Kouzes J.M.; Posner B.Z., Wiarygodność. Jak przywódcy ja zdobywają i tracą? Dlaczego żądają jej ludzie?, Centrum Kreowania Liderów, Skierniewice 2000.
  13. Luecke R., Władza, wpływ i perswazja. Sprzedaj swoje pomysły i spraw, żeby by/y realizowane, MT Biznes, Warszawa 2008.
  14. Lyons C., Ja wygrywam. Ty wygrywasz. Niezbędnik negocjatora. Jak czytać rozmówce i budować konsensus, MT Biznes, Warszawa 2008.
  15. Malik F" Kierować - osiągać - żyć. Skuteczne zarządzanie na nowe czasy, MT Biznes, Warszawa 2007.
  16. Nicholson N" Jak motywować "trudnych" pracowników, "Harvard Business Review Polska" 2003.
  17. Parks S.D., Przywództwa można się nauczyć, Onepress, Gliwice 2007.
  18. Robbins A.P., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 2004.
  19. Robbins S.P., DeCenzo A., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu