BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Budziński Ryszard (Uniwersytet Szczeciński), Ordysiński Tomasz (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Informacja jako kluczowy składnik przedsiębiorstwa "nowej gospodarki"
Information as Key Component of Enterprise "New Economy"
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica, 2009, nr 24, s. 65-83, rys., bibliogr. 26 poz.
Tytuł własny numeru
Informatyka ekonomiczna
Słowa kluczowe
Informatyka, Informacja, Nowa Gospodarka
Information science, Information, New Economy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest usystematyzowanie pojęć związanych z informacją, określenie jej miejsca w strukturze przedsiębiorstwa oraz przedstawienie nowoczesnych metod wydobywania wiedzy z danych gromadzonych przez podmioty gospodarcze. Tezą zaś, że informacja odgrywa kluczową rolę w elektronicznej fazie gospodarki, umożliwiając dogłębną analizę rynku i zachowań klientów dzięki wykorzystaniu narzędzi informatycznych. Artykuł na charakter poznawczy. Dane i informacje w nim zawarte pochodzą z fachowej literatury i zasobów Internetu.(fragment tekstu)

In the article information is presented as a crucial production factor of modern enterprises. There are explained basic term and definitions connected with information. Additionally there is identified a place of IT system in organization. Final part presents a role of information in "New Economy" and its share in enterprise value.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Al-Attar A., Data Mining - Beyond Algorithms, http://www.attar.com/tutor/mining. htm.
  2. Bartczak I., Wiedza jak zatopiony skarb, http://www.cxo.pl/artykuly/20764.html.
  3. Belkin N.J., Robertson S.E., Information Science and the Phenomenon of Information, "Journal of the American Society for Information Science" 1976.
  4. Beynon-Davies P., Inżynieria systemów informacyjnych, Warszawa 1999.
  5. Czarnota J., Wiecka A., Hurtownie danych w Polsce - jakie problemy rozwiązują i komu służą? http://www.software.com.pl/pisma/software/artykuly/Software2000/ Sf1_2000/hurtownie_danych.html.
  6. Dziuba D.T., Gospodarki nasycone informacją i wiedzą, WNE UW, Warszawa 2000.
  7. Fazlagić A., Marketing a zarządzanie wiedzą, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2000.
  8. Fuglewicz P., Zarządzanie dokumentami a strategie biznesowe XXI wieku, Warszawa 2001.
  9. Gilman M., D.Nuggets® and Data Mining, http://www.data-mine.com/NugWhite- Paper.htm.
  10. Gorawski M., Koziatek A., Data Warehouse - ekstrakcja danych, Software 1999, nr 9.
  11. Karwański M., Wiedza brana hurtem, http://www.sas.com/offices/europe/poland/ prasa/p5.html.
  12. Kłopotek M.A., Kierunki rozwoju systemów komputerowego wspomagania odkryć, http://alpha.mini.pw.edu.pl/~klopotek/suiwon/DataMining.html.
  13. Lucas R., Econometric Policy Evaluation: A Critique, CROCH 1976.
  14. Marczuk M., Krótka charakterystyka Nowej Gospodarki, Wydawnictwo św. Pawła, Częstochowa 2001.
  15. Morbitzer J., Od motyki do komputera, czyli droga do społeczeństwa informacyjnego, http://www.wsp.krakow.pl/Plasc/konspekt/konspekt8/morbitzer8.html.
  16. Nadolny M., Data mining and knowledge discovery, http://rainbow.mimuw.edu.pl/ ~mnadolny/datamining.html.
  17. Naisbitt J., Megatrends: Ten New Directions Transforming Our Lives, Warner Books, New York 1982. Nowa gospodarka to nie IT, http://www.dcom.pl/artykul.asp?idart=344.
  18. Stamper R.K., Information: Mystical Fluid or a Subject for Scientific Enquiry, "The Computer Journal" 1985.
  19. Stanek S., Hurtownia danych, http://figaro.ae.katowice.pl/~stanek/wareh97/warehous. html.
  20. Thearling K., Increasing customer value by integrating Data Mining and Campaign Management software, http://www3.shore.net/~kht/text/integration/integration. htm.
  21. Thearling K., Data Mining and Customer Relationships, http://www3.shore.net/~kht/ text/whexcerpt/whexcerpt.htm.
  22. White C., Instant Intelligence, http://www.intelligententerprise.com/000410/feat1. shtml?ecommerce.
  23. Wiener N., Cybernetics or Control and Communication in the Animal and the Machine, MIT Press 1961.
  24. Zalega T., Kierunki rozwoju rynku pracy w epoce cywilizacji informacyjnej, WUW, Warszawa 2002.
  25. Zarządzanie na świecie, http://www.oditk.com.pl/zarzadzanienas5_8.php3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-1753
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu