BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stecyk Adam (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Internetowa sieć wartości w przedsiębiorstwie
Dotcom Ways to Full E-Commerce
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 45, s. 601-606, rys., bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Nowoczesna administracja publiczna
Słowa kluczowe
Internet, Wartość dochodowa przedsiębiorstwa
Internet, Value of profitable enterprise
Uwagi
summ.
Abstrakt
Znaczenie globalnej sieci Internet oraz jej wpływ na konkurencyjność firm na rynku wzrosło w szybkim tempie na przestrzeni ostatnich kilku lat. Obecnie nikł już nie mówi o Internecie jako o zjawisku czysto technologicznym czy informacyjnym, dziś Internet to poważne medium elektroniczne i wirtualna arena realnych transakcji ekonomicznych. Coraz częściej charakteryzując sieć, wskazuje się na modele zarządzania przedsiębiorstwami prowadzącymi działalność przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii teleinformatycznych. (fragment tekstu)

The article shows the evolution of Internet. It contains a characterization of the basic types of dotcoms. The article also shows how e-commerce undertaking works and describes each aspect of running bussines in the net. Futhermore, there is a description of various phases that dotcom may reach on its way to full e-commerce. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Stabell C.B., Fjeldstad O.D., Configi/ring value for competitre advantage: On chains, shops andnetworks, "Strategie Managemnent Journal" 1998, nr 19.
  2. Gregor B., Stawiszyński M., e-Commerce, BRANTA, Bydgoszcz 2002.
  3. Stecyk A., Charakterystyka internetowych serwisów e-commerce, materiały konferencyjne, E-Finanse XXI, Szczecin 2001, http://www.zsi.pwr.wroc.pl/missi2000/ referat40.htm, http://www.pckurier.pl/archiwum/ artO. asp?ID=5463.
  4. Simon A.R., Shaffer S.L., Hurtownie danych i systemy informacji gospodarczej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  5. Katz M.L., Shapiro C., Technology adoption in thepresence ofnetwork ęxternaliti. es t "Journal of political eeonomy" 1986, vol. 94, nr 4.
  6. Afuah A., Tucci Ch.L., Biznes internetowy, strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  7. Hartman A., Sifonis J., Kador J., E-biznes, strategie sukcesu w gospodarce internetowej, Liber, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu