BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bąkowska-Morawska Urszula (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Studia podyplomowe jako element kształcenia ustawicznego
Postgraduate Studies as an Element of Long Life Learning
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 93, s. 21-30, tab., rys., bibliogr. 11 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Wiedza w gospodarce i gospodarka oparta na wiedzy : edukacja w gospodarce opartej na wiedzy
Słowa kluczowe
Kształcenie ustawiczne, Edukacja, Studia podyplomowe
Lifelong learning, Education, Postgraduate studies
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie problematyki studiów podyplomowych jako jednej z form kształcenia ustawicznego. Autorka opisuje funkcjonowanie tej formy edukacji i prezentuje wyniki badań przeprowadzonych na grupie uczestników studiów podyplomowych. (abstrakt oryginalny)

The aim of the article is the presentation of problems of post-graduate studies as one of forms of long life learning. The author describes functioning of this form of education in the light of concept of education which lasts the whole life and she presents the results of research carried out on a group of participants of post-graduate studies. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Batorski D., Uwarunkowania i konsekwencje korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych, [w:] J. Czapiński, T. Panek (red.), Diagnoza społeczna 2007. Warunki i jakość życia Polaków, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa 2007.
  2. Faure E., Herrera E., Kaddoura A.R., Lopes H., Pietrowski A.W., Rahnema W., Ward F.C., Uczyć się, aby być, PWN, Warszawa 1975.
  3. Jeran A., Kształcenie ustawiczne - demograficzna konieczność, "e-mentor" 2009, nr 2.
  4. Korzan D., Edukacja permanentna w świetle dokumentów UNESCO, "e-mentor" 2003, nr 3.
  5. Lifelong Learning: The contribution of education systems in the Member States of the European Union, Bruksela: Europejskie Biuro Eurydice, 2000, przełożyła G. Klimowicz, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji - Narodowa Agencja Programu Sokrates, Warszawa 2002, http://www.socrates.org.pl/socrates2/index1.php?dzial=10&node=47&doc=10001650.
  6. Okoń W., Słownik pedagogiczny, PWN, Warszawa 1992.
  7. Półturzycki J., Dydaktyka dorosłych, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1991.
  8. Recomendation on the development of adult education, adopted by the General Conference at its nineteenth session, Nairobi 26 November 1976, UNESCO.
  9. Strategia rozwoju kształcenia ustawicznego, dokument przyjęty przez Radę Ministrów 8 lipca 2003 r.
  10. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym, DzU 2005 nr 164, poz. 136 z późn. zm.
  11. Wiśniewski Z., Kształcenie ustawiczne - centralnie czy niezależnie, "e-mentor" 2006, nr 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu