BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czarnecki Maciej (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Wzrost za wszelką cenę? Dylematy strategiczne na przykładzie studium przypadku
Growth at All Costs? Strategic Dilemmas - Case Study
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki o Zarządzaniu (7), 2011, nr 164, s. 53-61, bibliogr. 12 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Management Sciences
Tytuł własny numeru
Zarządzanie w praktyce
Słowa kluczowe
Rozwój, Wzrost przedsiębiorstwa
Development, Enterprise growth
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja
, ,
, ,
Abstrakt
Dla wielu firm głównym bądź jednym z głównych celów strategicznych jest wzrost. Rozwój i wzrost przedsiębiorstwa od dawna są tematem zainteresowania zarówno naukowców, jak i praktyków życia gospodarczego. Są to jednak zjawiska, które wciąż nie są wystarczająco zbadane. W niniejszym referacie omówiony został problem barier wzrostu organizacji na przykładzie wyników badań empirycznych prowadzonych przez autora w firmie ABC Sp. z o.o. Badania trwały od września 2008 r. oraz miały charakter badań podłużnych. Wynika z nich, że niemożliwy bądź znacząco utrudniony w dłuższym czasie jest wzrost przedsiębiorstwa bez jego rozwoju. (abstrakt oryginalny)

Growth is one of prime strategic goals for a lot of firms. Even though it has been an object of interest for a long time of both scholars and practitioners, further research is still desired. In the paper, the author describes his longitudinal research regarding the growth problems in the ABC Ltd. that has been run since September 2008. He shows that in long term quantitative growth without qualitative growth is very difficult if not impossible. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Achtenhagen L., Naldi L., Melin L., "Business Growth" - Do Practitioners and Scholars Really Talk about the Same Thing? Entrepreneurship theory and practice, Baylor University, Waco 2010.
  2. Churchill C.N., Lewis W.L., The five stages of small business growth, "Harvard Business Review" 1983.
  3. Goold M.; The growth imperative, "Long Range Planning" 1999 vol. 32.
  4. Greiner L.E., Evolution and revolution as organizations grow, "Harvard Business Review" 1998.
  5. Kiełczewski S. (red.), Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2000.
  6. Karczewska A., Problemy pomiaru wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw, [w:] Problemy ekonomii i polityki gospodarczej, red. G. Maniak, materiały konferencyjne, Katedra Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego 2008.
  7. Penrose E., The Theory of the Growth of the Firm, 3rd ed, Oxford University Press, New York 1959.
  8. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  9. Krupski R. (red), Zarządzanie strategiczne: koncepcje, metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1999.
  10. McKelvie A., Wiklund J., Advancing Firm Growth Research: A focus on growth mode instead of growth rate, entrepreneurship theory and practice, Baylor University, Waco 2010.
  11. Nowa encyklopedia powszechna, Państwowe Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  12. Steinmetz L., Critical stages of small business growth, "Business Horizons" 2003.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
2080-6000
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu