BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Urban Stanisław (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
System kaizen w przedsiębiorstwie Toyota Motor Manufacturing Poland
Kaizen System of the Toyota Motor Manufacturing Company in Poland
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki o Zarządzaniu (7), 2011, nr 164, s. 167-175, bibliogr. 6 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Management Sciences
Tytuł własny numeru
Zarządzanie w praktyce
Słowa kluczowe
Metoda Kaizen, Koła jakości, Przedsiębiorstwo
Kaizen method, Quality circles, Enterprises
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Kaizen to wywodząca się z Japonii filozofia ciągłego doskonalenia, której podstawową zasadą jest ciągłe zaangażowanie i chęć ciągłego podnoszenia jakości firmy i produktów. Jego istotą jest orientacja na procesy, a za ich pośrednictwem na wyniki. Na potrzeby systemu zarządzania kaizen wypracowano zasady i przykazania, którymi kierują się wszyscy pracownicy. Wypracowane zostały też rozwiązania organizacyjne właściwe dla tego systemu. System kaizen przynosi znaczne efekty w firmach japońskich. Ich zastosowanie w firmach japońskich działających w Polsce także zaowocowało znacznymi korzyściami. (abstrakt oryginalny)

Kaizen is philosophy of constant developing derived from Japan , of which the basic rule is continuous engagement and the willingness to improve the firm quality and its products. Its essence is based on the orientation on processes, and this way on results. The set of rules and regulations were developed for the needs of the Kaizen system of management, and all the workers are obliged to follow them. Furthermore, organizational solutions which are proper to the Kaizen system were established. The Kaizen system brings notable effects and its introducing in Japanese companies situated in Poland has brought significant profits. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Borys T., Rogala P., Joseph Moses Juran, "Problemy Jakości" 2002 nr 8.
  2. Borys T., Rogala P., Wiliam Edwards Deming, "Problemy Jakości" 2002 nr 7.
  3. Imai M., Gamba Kaizen, Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa 2006.
  4. Liker J.K., Hoseus M., Kultura Toyoty, MT Biznes, Warszawa 2009.
  5. The Toyota Way 2001, TCM 2001.
  6. Wawak S., Zarządzanie jakością - teoria i praktyka, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
2080-6000
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu