BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wolski Waldemar (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Wybrane metody wspomagające transformację przedsiębiorstwa do działalności w internecie
Selected Approaches of Supporting the Transformation of the Enterprise for Internet Activity
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica, 2009, nr 24, s. 315-321, tab., bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Informatyka ekonomiczna
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Transformacja przedsiębiorstw, Biznes elektroniczny, Rzeczywistość wirtualna
Corporation strategies, Transformation of enterprises, e-business, Virtual reality
Uwagi
summ.
Abstrakt
Działając w obecnej gospodarce rynkowej, przedsiębiorstwo musi koncentrować uwagę na budowie i wdrażaniu strategii rozwoju, czyli na zarządzaniu strategicznym. Ogólnie opiera się ono na idei dopasowania przedsiębiorstwa do otoczenia, a tam, gdzie to możliwe, zdobywania nad nim kontroli. Proces zarządzania strategicznego składa się z kilku etapów. Punktem wyjścia tego procesu jest cel (cele), który chce osiągnąć przedsiębiorstwo. Cel (cele) przedsiębiorstwa to wypadkowa dążeń tego przedsiębiorstwa, zarządu, pracowników i dążeń społecznych. W przedsiębiorstwach, w których dominuje zarząd, a więc w dużych spółkach akcyjnych, celem jest maksymalizacja tempa wzrostu przy warunku osiągnięcia określonej wystarczającej stopy zysku.(fragment tekstu)

In article perform analysis of method for planned activity in internet helping transformation enterprise. It concentrate on utilization of technology IT, alternative methods for reengineering in process of creation comparing and accustoming of strategy of development of enterprise.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Afuah A., Tucci C.L., Biznes internetowy strategie i modele, E-Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  2. Manganelli R.L., Klrin M.M., Reengineering, PWE, Warszawa 1998.
  3. McGibbon B., Managing Your Move to Object Technology, Cambridge University Press, SIGS Books, Combridge 1995.
  4. Peppard J., Rowland P., Re-engineering, Gebethner & S-ka, Warszawa 1997.
  5. Pierścionek. Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  6. Wolski W., Metody realizacji e-biznesu w strategii rozwoju przedsiębiorstw, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-1753
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu