BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cyfert Szymon (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Metody definiowania procesów w organizacji
Methods of Process Defining in an Organization
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 94, s. 75-80, bibliogr. 7 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Wiedza w gospodarce i gospodarka oparta na wiedzy : zarządzanie w gospodarce opartej na wiedzy
Słowa kluczowe
Zarządzanie procesowe, Procesy organizacyjne
Processing management, Organisational processes
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest opracowanie propozycji klasyfikacji metod definiowania procesów w organizacji. Punktem wyjścia jest omówienie procesu kształtowania organizacji zorientowanej na procesy, co pozwoliło na wyprowadzenie dwóch podstawowych podejść do definiowania procesów w organizacji, a także na zdefiniowanie ich zalet i ograniczeń. (abstrakt oryginalny)

The aim of this article is to work out the proposal of methods of process defining typology. The article starts with a description of process of shaping an organization oriented on process. In the next part of the article this helps to derive two general approaches to define processes in an organization and to define their merits and limitation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bełz G., W poszukiwaniu szkieletu, czyli o filarach procesowej orientacji firmy, [w:] K. Krzakiewicz, Sz. Cyfert (red.), Management Forum 2020, AE, Poznań 2003.
  2. Cyfert Sz., Strategiczne doskonalenie architektury procesów w zarządzaniu przedsiębiorstwem, AE, Poznań 2006.
  3. Harmon P., Business Process Change, A Manager's Guide to Improving, Redesigned and Automating Processes, Morgan Kaufman Publishers, San Francisco 2007.
  4. Manganelli R.L., Klein M.M., Reengineering - metoda usprawniania organizacji, PWE, Warszawa 1998.
  5. McCormack K.P., Johnson W.C., Business Process Orientation. Gaining the E-business Competitive Advantage, St. Luce Press, London 2001.
  6. Quesada H., Gazo R., Methodology for determining key internal business processes based on critical success factors. A case study in furniture industry, "Business Process Management Journal" 2007, vol. 13, no 1.
  7. Stalk G., Black J., The myth of the horizontal organization, "Canadian Business Review" 1994, vol. 21, no 4.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu